Ångest!

Nu börjar den här vansinninga sommarångesten som vanligt!
Den brukar faktiskt infinna sig något tidigare, sådär direkt efter all påskmat, men i år är den minsann senarelagd...

Jag medger motvilligt att jag gått upp nästan 8 kg sen förr förra sommaren och det är inget påhitt det är dagens största fetaste sanning! Det är farligt att vara sambo :P Igår började mitt nya nyttiga liv! Jag avslutade med en sats chokladbollar för att riktigt känna den sista sötman i munnen på ett tag. Efter praktiken idag skulle jag in och köpa lite frukt på netto, "den är ju så billig där" men HOPPSAN, lösgodiset var visst också billigt?
Träna är jag bra på och nu kan man dessutom springa ute (för det kan man ju inte på vintern, haha) men trots det har jag inte varit på gymmet på nästan 2 veckor. Promenader med Mille blir ju av men med en hund som ska kissa och lukta i varje hörn blir det inte direkt någon power-walk? Han måste kastreras snart annars kommer jag gå upp ytterligare X antal kilo. (Vem trodde att man skulle gå upp i vikt av att skaffa hund?)

Dessutom har jag riktig fetångest över min dötrista frisyr som har suttit som fastklistrad på hjässan i snart två år. Hur svårt ska det vara att färga eller klippa det liksom? Jag kollade på lite bilder idag, på lite olika frisyrer som jag haft genom mitt långa liv. Om jag räknar bort flintskallen som ettåring och pottfrillan som infann sig vid sådär en 2-3 års ålder samt den fruktansvärda tonårsblekningen så har jag faktiskt lyckats några gånger!
Här under följer några exempel och jag skulle bli oerhört tacksam om några små själar skulle kunna tänka sig att ge ett förslag på vad som kan passar fröken Elina bäst? Vem vet, det kanske blir en reunion?

Såhär skittrist ser jag ut just nu...


Jättelångt fast uppklippt och kortare lugg, våren 2005


Permanent, lock lock lock, sommaren 2005


Lite mindre lockar, våren 2006


Sådär axellångt och riktigt urklippt, 2007


Kortare på ena sidan med mörkt vid kanterna, 2008


Sen detta kortet har håret bara växt och fått sitt nuvarande utseende, blahaa blahaa blahaa


Kommentarer
Postat av: malin

Har du ingen framifrån med permanenten? Jag tycker som sagt att lockigt är hett! Annars var det jättefint långt och uppklippt med lugg, samt den näst sista bilden, när det var halvlångt och uppklippt=)

2010-04-19 @ 20:14:15
URL: http://malintunis.blogg.se/
Postat av: Alice Olofsson

Absolut permanent tycker jag! :D

2010-04-19 @ 20:40:03
Postat av: hanna

söta elina! du passar ju i alla frisyrer! Kanske skulle du klippa dig lite kortare än axelkort? :D Nu vet jag en liten dam som ska vara i trekanten i sommar, anna heter hon och är jätte gullig. Kram på dig!

2010-04-19 @ 20:41:40
Postat av: Jeanette

Alla va snygga tycker jag. Tror jag gillade den sista bäst..fast man såg ju inte hur håret där bak såg ut..

2010-04-19 @ 21:39:28
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag är rätt svag för långt blondt lockigt hår, tycker du ska köra på det, det tror jag skulle passa dig alldeles utmärkt.

Rart och romantiskt!

2010-04-20 @ 00:08:56
URL: http://candyinktattoo.blogspot.com
Postat av: Elina

Tack för fina kommentarer!

Jag ska göra ett gårprov hos en frisör först och se om mitt hår klarar en permanent. Är väldigt sugen på det! Efter permanenten blir håret slitet så då passar det ju bra att klippa kort? ;)

2010-04-20 @ 06:56:14
Postat av: Daniel

Jag röstar på Permanent!:)

2010-04-22 @ 10:03:47
Postat av: Emelie

Jag tycker så som du hade det våren 2006, lite halvlockigt. Tycker du var ursöt på den bilden!!

Ha det gott!



Kram

2010-04-23 @ 11:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0