Fredagsmys

Ikväll ska vi ha fredagsmys i lastbilen!! Danne jobbar till sent så Mille och jag tänkte göra honom sällskap... Fredagen är faktiskt lite helig sådär för mig. Då ska man sitta hemma med sin familj och slöa framför tvn och äta god mat. Och om det inte är möjligt att ha fredagsmyset hemma så bangar jag inte på att ha den i en lastbil. Det är faktiskt rätt så mysigt =)

Har lagat köttgryta med citron och timjan och till efterätt har jag slagit på stort, CHOKLADBOLLAR! haha
Orkade inte handla så jag fick ta av det vi hade hemma...
Så nu ska det bara värmas i lastbilsmicron sen är det finito. Har jag tur kör Danne den nya lastbilen med TV i och då behöver jag inte ens missa Let's Dance. Tur Tur...



Snart har min 6 dagars ledighet nått sin ände. Har varit sjuk alla dagar, som jag alltid blir så fort jag slappnar av. Tror min kropp är skapad för att hela tiden ha saker på gång och för att jäkta. Eller också har den här förkylningen bara väntat på att få bryta ut när jag har tid att bli frisk, och det kan man ju ändå säga var väldigt snällt tänkt? (Visserligen vet jag inte om förkylningen anser att 5 timmar i tvättstuga med tvättbärande upp och ner för 4 trappor är att slappna av. Precis så duktig har jag varit idag)

Imorgon bär det av på veteranmarknad igen... Denna gången på travet. Måhända jag hittar en kompis till min röda kaffekvarn? En antik köksvåg kanske?



MORSNING

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, se till att hitta den vågen! Den skulle vara en perfekt födelsedagspresent till mig :)

2010-02-13 @ 08:47:00
URL: http://envanligjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0