Hektiska Helg

Helgen innebär tid för att ta det lungt, men hur ska man hinna ta det lungt när det är så mycket som händer?
Igår storshoppade jag med Malin och Jeanette. Vi sprang i affärer i 5 timmar och jag lyckades handla upp 2000:- på i stort sätt bara kläder, Galet? Kom i alla fall hem till kungsgårdsvägen fem i 6 och redan vid 6 väntade vi gäster, dålig planering!
Efter fördrink hos oss (med mer folk än planerat) begav vi oss till KM för att se Ace Chase spela. Mycket mycket trevligt!

(Fotograf Johanna Isaksson, http://candyink.blogspot.com/)

Även om vi somnade sent igår var vi tvugna och gå upp tidigt idag. Loppis på Sandra, wihoo.... Jag lyckades hitta några riktiga fynd. En fin glasburk 20:- och en te/vatten/kaffe, ja kalla det vad du vill-kanna 40:-(vattenkokare släng dig i väggen).

Passar även på att visa förra veckans fynd, ett sött litet bord 150:-(som naturligtvis ska målas vitt) och, tro det eller ej, en VÅG! En sådan som jag letat efter i ett år snart. 75:- på RIA i Nybro.


Efter Loppis åkte vi till farmor Åsa och lämnade av lillplutten, och efter det in till Staden och åt Kinamat. Tog även en titt inne på tokige ture, har man väl börjat synda kan man likagärna fortsätta? Danne köpte sig en ny mobil och jag försökte få honom att köpa nya jeans (hans "bästa" jeans har ett hål ifrån bakstjärt till framstjärt och är allt annat än glamorösa) men han tyckte inte att han var "upplagd" för det, hahahaha....
Svängde förbi pappa o Monika och fick semla och kaffe, ännu mer mumms för lilla magen. Tog en titt in hos Johanna (som hyr en lägenhet i pappas hus) hon hade målat om sina köksmöbler och jag blev vilt inspirerad att ta tag i alla mina omålade möbler.

Måste få visa en bild på ett alldeles underbart bord som jag köpte på auktion i Binga i somras. 800 riksdaler gick det på men det var det banne mig värt! Hittade 2 fina små stolar i ett skjul hos morfar också som passar perfekt till och dom kostade ju faktiskt ingenting? Bordet ska snart målas vitt och få en alldeles särskild plats. (Sakerna på är även det diverse loppisfynd som jag fann i en liten bod mellan Kalmar och Karlskrona)


Vi såg GRÄS på vägen hem från pappa! Vårkänslorna börjar sätta fart alldeles för tidigt. Jag kommer inte stå ut tills all snö är borta. Jag vill göra våriga saker NU! Förra våren bodde vi i hus och vi hade massvis med rabarber som jag plockade och frös in. När vi flyttade slängde jag all rabarber och det ångrar jag nu. Tänk vad mycket saft jag hade kunnat koka? Förra våren gjorde jag 10 liter!
Lägger ut lite bilder från förra årets vår i vår trädgård...


Ikväll blir det Partaj hos Tilda som fyllt 23. Ska skaka av mig all kinamat, godis och semlor. För skak, det kan jag lova att det blir ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0