Mat gör en kvinna glad!

Gårdagen blev fullspäckad med roliga aktiviteter =)
Att gå upp vid klockan 6 var minsann inte så jobbigt, Danne hade gjort matsäck(frukost) som vi skulle äta på vägen och så for vi iväg... Jag tror vi höll oss till trekanten innan magarna började kurra och frukosten åkte fram. Ost och skinksmörgåsar med varm choklad, Några brownies hade fått följa med också.

Veteranmarknade var en klass i sig, både Danne och jag blev lite besvikna. Funderade starkt på att köpa en t-shirt det stog "fuck you I drive VOLVO" på men hoppade det tillslut. Det stora utbudet av gamla mopeddelar var inte till min belåtenhet men danne hittade lite delar, och då är jag nöjd! Själv köpte jag 2 saker. Saker som man aldrig tror man ska kunna hitta på en motorveteranmarknad = En Kaffekvar och prickiga servetter, VILKA FYND!

Dannes Fynd



Elinas fynd



Efter marknaden åkte vi tillbaka till Kalmar för att hinna in en stund på skivmässan... Jag som är organiseringens moder höll på att smälla av! Nästan ingen hade organiserat sina skivor så att man kunde hitta det man sökte =O Helt galet! Danne lyckades hitta 1 skiva, "at the hop" en livespelning från ett 50-tals disco, haha. Jag hittade en fin beatles skiva som försäljaren skulle 600 riksdaler för, alltså inget för en fattig student. Lite besvikna bestämde VI oss för att DANNE skulle bjuda MIG på Kinamat... Han vet att Mat gör en kvinna glad!

Efter Kinamat fick vi besök av Fia och Anders. Fia skulle klippa Danne så vi passade på att bjuda på lite fika. Brownies och havreflarn, Det gick hem ;) Efter lite umgänge i vår lägenhet bestämde vi oss för att handla lite och dra hem till dom och laga pizza tillsammans (Ännu mera mat!?) En mysig kväll som tyvärr fick sluta tidigt. Halv 9 var det dags att vara barnvakt, vakta 3 sovande småpojkar... 2,5 timmar med skolböckerna och 350:- i fickan, inte fel!!!

Idag har vi som vanligt städdag och sedan blir det Kalas för kusin Lukas som fyller 8 år!
Nu väntar Danne på mig med frukosten, jag är lyckligt lottad som har en karl som gillar att gå upp tidigt (och som vet att mat gör en kvinna glad) =D

    


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vi gjorde oxå egen pizza igår, vilket sammanträffande :)

2010-01-31 @ 20:29:00
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/
Postat av: Fia

Det var en mycket trevlig eftermiddag/kväll :) Vi ses snart igen! :)

2010-01-31 @ 21:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0