Hurtiga klubben!

Idag har jag satt ihop ett träningsschema till mig och Danne. Det är cirka 50 min långt och består av 20 övningar uppdelade i 4 block, Mage, Rygg, Armar och Ben. Seriöst va? Varje övning har noga valts ut och testats. Jag har provat hur många jag orkar och lagt på 5, så man riktigt vet att man får kämpa. Eftersom jag tränat mer på gym än Danne hoppas jag att mina övningar tröttar ut honom tillräckligt... Vi har båda varsett set med hantlar och eftersom mina är lite lättare (mycket lite)så tror jag att hantelövningarna blir lagom för honom också.

Några exempel:

Rumplyft 30x3
Sit-ups 40x3
eller den sista...
PLANKAN!!!

Jag har gjort hela schemat som ett kontrakt och såhär lyder översta meningen:
"Träningsschema för Elina och Daniel 7/7-2010, Schemat SKALL göras minst 3 ggr/vecka!"
Än så länge har bara jag skrivit under men Danne kommer nog att gilla mitt påhitt.
Förresten är han på slutprovet på brandmansutbildningen idag, han lär svettas en hel del så nu blir det joggingrunda med jordgubbsplundring för mig och Mille!!

(Mille fyller ett år idag men eftersom jag och Danne inte är hemma samtidigt en endaste liten minut under dagen så firas han imorgon. Det vankas korvtårta och kanske någon annan liten överraskning?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0