Min farmor!

Min farmor har en grå peugot 307 som hon kallar "shoppingbilen" och en gång i veckan, på Torsdagar, går den i turbofart in till Karlskrona och lastas kanonfull! Jag vet dessutom att min farmor sköter ekonomin och handlar upp hela sin pension på postorder utan att berätta för farfar. Min farmor har 4 lådor med strumpor i garderoben, på dom står det "Ullas vardagsstrumpor" "Ullas finstrumpor" Göstas vardagsstrumpor" och "Göstas finstrumpor". Min farmor plockar fram kläder till min farfar och lägger på hans säng så han vet vad han ska ha på sig. När min farfar jobbar(som han gör ganska ofta trots att han är pensionär) kommer han alltid hem vid 10 för då har farmor gjort fika och vid 13 för då har farmor gjort middag. Jag har bott hos min farmor och farfar i några månader så jag vet! Och en annan sak jag vet är att jag troligtvis kommer bli preciiiis likadan, det är ganska skrämmande!?



Pratade med min farmor häromdagen... Samtalet lät ungefär såhär:

"Så ni ska få en liten sockertopp? Jag tyckte väl du såg lite pluffsig ut i ansiktet när ni var här sist"
Tack Farmor!
För det första har min farmor alltid haft smeknamn på mig och mina systrar och inte vilka smeknamn som helst. Sockertopp kan man väl leva med men snäckan,pullan och snoppan känns inte riktigt lika OK? Mamma har berättat att jag sa ifrån en gång - "Jag vill inte bli kallad snoppan" och kanske har smeknamnet inte använts fullt så flitigt efter det =D Pullan däremot får vi nog alltid leva med!
För det andra så undrar jag vem som vill höra att man ser pluffsig ut i ansiktet? Pluffsig? Det är ungefär som att höra "Nej, du är inte tjock bara lite mullig". Pluffsig och mullig är förbjudna ord!!!!

Jag gillar min farmor och jag önskar att jag kunde fixa ett ljudklipp från våra samtal! Det är underhållning många gånger bättre än alla humorklipp på youtube. Ibland när hon ringer brukar jag sätta på högtalaren på mobilen och sen sitter jag och Danne och fnissar och hon babblar på utan att märka att vi faktiskt sitter och skrattar åt henne! Får man göra så? (Ja det får man nog, det är ju min farmor, jag bestämmer hur mycket hon får hånas?)


Kommentarer
Postat av: Fia

Hon är go din farmor. Det är alltid roligt att lyssna på dig och din farmor när ni pratar. Om man sitter nära dig så kan man höra henne.Hon låter som en tonåring. :)(på ett positivt sätt) Men det där med att sätta på högtalaren känner jag igen. Det har hänt att man hör ett litet fniss från Danne då du har satt på högtalaren när vi pratar. :) Sen kan man få en hälsning nån gång som tex "Hej fia-plutt" Alltid trevligt ;) Haha Puss på dig!

2010-09-27 @ 11:10:35
Postat av: malou

Ha, ha jag tror att din farmor kanske är släkt med mina döttrars mormor= med min egen mamma! Ljudklipp var en ny ide´. Vi har funderat på en bok: Mormors roliga kommentarer, eller något sådant.

2010-09-27 @ 18:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0