Första dagen själva...

Idag har varit första dagen själva för mig, Alma och Mille!
Vi tycker att tillvaron är alldeles förträffligt trevlig alla tre och ser fram emot ett år tillsammans =)

Dagen har spenderats på bästa möjliga sätt:
7.30 tyckte Alma att det var dags att gå upp
Eftersom Danne hade gått ut med Mille innan han stack till jobbet var han trött och valde att ligga kvar i sin korg och dra sig ett tag till...
Satte mig vid nyhetsmorgon och ammade Alma. Världens mysigaste tjej åt och var glad! Jag bestämde mig för att experimentera lite med hennes nuvarande rutiner och valde att vänta med ersättningen tills jag ätit min frukost (min tanke var att hon skulle vara precis nyäten när det blev dags för morgonpromenaden). Alma fick ta plats i babybjörnen på min mage, som hon trivs oerhört bra i, och så kokade jag min gröt. Men Alma tyckte inte att det var någon jättebra idé att vänta med ersättningen vilket resulterade i ett dubbelmatande för min del; Alma och mig själv! (imorgon provar jag att återgå till rutinerna)

9.45 kom vi iväg på promenad efter lite blöjbyte, påklädnad, tandborstning etc. Vi gick genom getingen bort mot svinö och tillbaka. Sammanlagt en runda på 75 minuter som kändes LAGOM lång! Alma sov hela vägen och Mille traskade gladeligen på. Vi stannade vid vattnet och tittade på fåglarna och jag kom på att imorgon ska jag nog ta med mig en liten brödbit att mata dem med...

Vi kom hem och Alma fortsatte sova i vagnen. Jag passade på att skriva några rader om förlossningen i hennes "boken om mig" bok och hann även plocka iordning lite och sätta igång en tvättmaskin. När Alma vaknade ville hon amma, vi satte oss vid tvn och tittade på ett Greys anatomy avsnitt. Min lillasyster har de 6 första säsongerna och jag har planerat att jag ska se alla under min mammaledighet. Det blir ju en hel del tid att sitta och amma =) Jag är egentligen ingen sådan person som följer serier men nu har jag sett 4 avsnitt och är totalfast!
Alma åt och fick sedan ersättning, somnade och sov i 2 timmar.

Då tog jag lunch! Det blev en avancerad måltid: Värmde en bit potatisgratäng som fanns kvar i frysen, öppnade en burk makrill och hellde över ett berg sallad, FIX! Efter mat och sömn gick vi bort till biblioteket. Mille satt fint utanför medan jag och Alma var inne en snabbis. Precis som innan sov hon hela tiden! And still does... det är därför jag kan sitta här och skriva =)
Om en timme kommer Danne hem och då är vi ju inte ensamma längre...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en guldtillvaro. Mina två pojkar var två gaphalsar de första 3 månaderna och de avskydde att åka vagn. Hmmm föräldrarskapet kan se olika ut ;)

2011-04-11 @ 22:31:40
Postat av: Daniel

låter mysigt!

2011-04-12 @ 02:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0