Vecka 36

Love is in the air...
Idag är det Alla hjärtans dag och jag skulle vilja påstå att jag bojkottar denna dagen eftersom det bara är ett kommersiellt jippo och försäljarknep men någonstans inne i mitt lilla hjärta är det idag lite extra varmt. Danne och jag hade planerat att gå på Kinarestaurang men jag tror inte att min bauta mage klarar det tyvärr =( Istället ska vi gå och klippa oss och kanske, kanske tar vi en liten kärleksfika dagen till ära?
Ska bjuda på mina chokladkakor i studiegruppen idag. Vi har slutexamination och jag är nervös som en gnu. Hoppas kakorna värmer gott och stillar våra själar något =)

VECKA 36 HAR NU TAGIT SIN BÖRJAN
BEBIS

Nu har bebisen ökat med 250 g sedan förra veckan och väger ca 2750 g och är ca 46 cm lång. 34 cm från huvud till stjärt. Föds din bebis i vecka 36 klarar den sig oftast alldeles utmärkt. Många kvinnor upplever att bebisen är mer stilla nu än tidigare. Nu avslutas ett kritiskt stadium av hjärnans utveckling, den är färdigväxt och mogen för livet efter förlossningen.
DU
Din mage mäter mellan 32 och 35 cm. Nu står magen som högst, livmodern känns säkert ända upp i revbenen, men kommer snart att sjunka för var dag allteftersom bebisen lägger sig tillrätta i bäckenet. Nu kan din vikt vara bestående under resten av graviditeten. Viktökningen kan variera men bör ligga mellan 11 och 14 kg. Du drömmer säkert om förlossningen. Din råmjölk kan läcka från dina bröst
www.minbebis.com


Kommentarer
Postat av: Daniel

hehe det blev visst kina endå... vet inte hur endån stavas men det kanske du kan svara på gumman? :p

2011-02-15 @ 19:13:52
Postat av: Elina

ändå... så stavas det ;)

endå är OK, haha

Puss på dig

2011-02-16 @ 08:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0