Faderskapsbekräftelse

Ja det finns något som heter så...
och igår bokade vi tid hos familjerätten för att göra en sådan.
Eftersom Danne och jag inte har någon juridisk samhörighet (vi är inte gifta) måste vi gå på möte och skriva på papper där vi båda bekräftar att Danne är far till barnet i min mage. Vi måste också meddela att vi vill ha gemensam vårdnad annars står jag som ensam vårdnadshavare direkt efter förlossningen.
Det känns lite lustigt att man ska behöva gå på ett möte för att bekräfta en sådan sak men det finns säkert någon smart förklaring till det hela.

Efter den 21 februari är vi alltså båda juridiskt korrekta föräldrar!

Idag ska jag måla möbler så fingrarna glöder. En gunghäst, en pall, ett sidebord, en kommod samt en liten kryddhylla...

Kommentarer
Postat av: daniel

du får inte måla när du har bebis i magen!

2011-01-14 @ 21:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0