Grabbkväll

Idag har jag och min kompanjon Sebastian varit oerhört produktiva och skrivit på vår observationsuppgift. Vi började med ett kärt besök i min gamla praktikklass på Lindöskolan där vi observerade 3 interaktionssituationer mellan eleverna. Efter det satt vi och ordbajsade i några timmar och det hela slutade med en tävling om vem som kunde komma på den mest avancerade formuleringen... Sånt gillar lärarna ;)
Några exempel på fina ord vi använde oss av:
Kulminerade, namnsubstitut, fallerade, forskningsetiska principer m.fl.

Ikväll ska jag till Malin, det blir grabbkväll för hela slanten.
Vi ska köpa hem pizza och titta på handboll, Grabbigt va?
Sedan blir det övernattning hos far för att slippa köra hem till Öbbestorp inatt, har ändå skola imon igen! Dessutom sover Danne borta och då har jag ännu mindre anledning att vara hemma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0