Helgens bravader och Vecka 33

Redan vecka 33 och jag räknar neråt för varje dag som går.
Det är bara 7 veckor kvar, mindre än 2 månader? =O Helt ofattbart

Bebis
Nu väger din bebis ca 2 kg och är 43 cm lång. Bebisen ökar nu sin vikt med ca 225 g i veckan. Nu uppfattar bebisen ljus och mörker, dag och natt. Underhuds fettet lagras upp. Nu börjar din bebis kunna reglera sin kroppstemperatur.
Du
Måttet på din livmoder är nu 30 till 33 cm. Men det kan vara olika, huvudsaken är att din egen kurva växer som den ska. Du kan öka mycket i vikt och det är inte konstigt. Just nu behövs mycket näring både till dig och din bebis, så sluta inte äta för att du är orolig över stor viktökning. Prata med din barnmorska om du oroar dig för din vikt.

I helgen har jag/vi hunnit med en hel drös med aktiviteter

- Besök hos farmor på sjukhuset i Karlskrona
- Fredagsmys hos far
- Harrys med Sofie, Linda och Marika
- Kollat på filmen "million dollar baby"
- Fikat hos Kalle o Anna
- Käkat kinamat
- Fikat hos Emelie och Ola
- Tittat på 2 handbollsmatcher
- Fikat hos Dannes pappa och Ann-christin
- Packat inför nästa veckas flytt!

Som ni ser innefattar mitt liv ganska myket fikande och jag kan glatt meddela att jag numera gått upp 12 kg men vad min vikt hamnat på tänker jag inte berätta ;)


Kommentarer
Postat av: Daniel

Det var en underbar helg gumman! Mycket fika blir det. Vi är fika-proffs numera :)

2011-01-25 @ 14:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0