Vecka 30

Nu är det vecka 30 och alltså 10 veckor kvar
Har hängt hos barnmorskan idag för allmän koll, magklämmning, hjärtlyssning, blodprov etc.
Fick även ställa mig på vågen och till min stora förtjusning hade jag bara gått upp 1,5 enstaka kilo sen förra besöket (cirka en månad). Vart kan all julmat ha hamnat?
Det undrade barnmorskan med som jublade över resultatet och aldrig har jag väl fått sådana glädjetjut pga. min vikt? Hon applåderade och berömde mig för att jag hade kämpat på så bra. (Jag som inte har rört en fena och ätit mycket mer än vanligt??). Det var som att hon hade vunnit högsta vinst på lotto. Kändes härligt att få glädja henne men jag hoppas innerligt att hon har andra saker att jubla över!
Jag ska försöka att inte göra henne besviken tills nästa gång ;)

Bebis
Bebisen väger ca 1400 g och är 38 cm lång. Hjärnan växer ihop mer och mer för att få plats i kraniet. Det börjar bli trångt, men din bebis kan faktiskt slå en kullerbytta inne i livmodern
Du
Måttet på livmodern är ca 28 till 31 cm. Många tycker att det är full fart i magen den här tiden. Det finns även de som säger att så som barnet är i magen blir det även när det är fött. Du kan påverka hur du mår med rätt kost, motion och vila. Ät efter tallriksmodellen så får du i dig ordentlig med vitaminer.

Bebis har vänt sig och ligger med huvudet neråt. Det gjorde vansinnigt ont när barnmorskan klämde på magen och huvudet tryckte till någon stans vid höftbenet! Annars var allt som det skulle och 6 nya besök är inbokade, ändra fram till 18 mars. Men det datumet hoppas jag att jag ska slippa komma ;)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Härligt! bebis är som en smurf nu... 3 äpplen hög :)

2011-01-03 @ 20:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0