Vecka 31

Jag har hela tiden sagt att jag mår så bra! Att jag inte har några graviditetskrämpor alls knappt...
Så känner jag fotrfarande men igår funderade jag lite på vad som egentligen är jobbigt och kom fram till följande:

1. Röra mig
Att ta sig i o ur bilen och sängen känns ibland som ett heltidsjobb. Igår skulle jag försöka sätta mig i sätet försiktigt, utan att vrida till höften för mycket vilket ledde till att jag drämde huvudet i dörrkarmen istället??? Lyckat!
Det är en pärs att gå mer än 500 meter och Milles promenader är rena mardrömsprojekten, speciellt nu när det är så halt också!
2. Andas
Eftersom magsäcken är upptryckt ovanför livmodern och har placerat sig på den lilla ytan mellan bröstkorgen och magen känns det som att allt jag äter fastnar vid lungorna. Som ni förstår underlättar detta inte precis andningen.
3. Äta
Allt jag äter fastnar som sagt vid lungorna och jag blir proppmätt efter en halv portion. Försök kombinera det med ett matsug som heter duga. Dessutom kan jag inte skjuta in stolen ända in till bordet eftersom magen och bordsskivan är på exakt samma höjd (äta i soffan kan jag bara drömma om...).
3. Sova
Jag går och lägger mig runt 21-22 och vaknar vid 8-tiden. Det betyder ca 10-11 timmars sömn OM det inte hade varit för att jag vaknar av att
Bebis sparkar
jag måste kissa
jag är törstig
jag måste vända på mig
jag drömmer hemska mardrömmar om förlossningen
kudden mellan benen har ramlat ner
Danne ligger och svettas
Danne rör sig
Danne andas...
Igår sa jag till honom att han kanske snart får flytta ner på golvet. Då påminde han mig om att jag för ett tag sen uttryckt orden "Om sängen någongång känns för liten är förhållandet inte bra". (Jag ska aldrig mer försöka mig på egna ordspråk)

Sammanställning: När jag inte rör mig, andas, äter eller sover mår jag prima ballerina!
Min klagosång är nu slut och jag vill absolut inte att ni ska tycka synd om mig (Danne, du kan hoppa över sista frasen). Det är värt varenda ostmacka i lungorna och bulor i pannan för att få en liten bebis.

---------------------------------------------------------------
www.minbebis.com
Bebis
Bebisen är ca 40 cm lång och väger ungefär 1600 g. Den kan fortfarande ligga med huvudet uppåt, men i nästa vecka vänder sig de flesta bebisar sig och ligger med huvudet neråt tills födseln.
Du
Livmoderns mått är ungefär 29 till 32 cm. Bebisen fyller nu nästan upp hela din mage. Många samlar på sig mycket vatten i kroppen, särskilt fötter och vader kan vara svullna. Du bör ha ökat kring 9 till 12 kg. Både du och din familj kan ha glädje av att ni redan nu talar om hur ni tror att det kommer att bli när bebisen är född.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha underbart Elina :)

2011-01-13 @ 11:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0