Hormoner o sånt

Idag har jag gråtit massor och sedan skrattat åt hur fjantig jag varit som gråtit... Det är rätt så intressant när man själv inser att man inte är som man ska och att man reagerar konstigt! Hormonerna är på tipp topp med andra ord!

Varför jag grät:
Hade planerat att fortsätta min storstädning idag... Igår plockade jag i skåp och lådor, organiserade och sorterade! Idag var det dammning, dammsugning och moppning på listan. Vaknade vid sju imorse och kände mig Fit for Fight. MEN vad får jag se? Danne har slängt den sista dammsugarpåsen utan att köpa nya eller meddela mig att köpa nya OCH man kan inte dammsuga utan påse! Hela min värld rasade samman. "Jaha, vad ska jag nu göra idag?" Ringde till min kära man och beklagade mig. Han försökte rädda situationen genom att tala om hur gärna han ville dammsuga i eftermiddag efter att han köpt nya påsar. Han bad så mycket om ursäkt och försökte komma med tusen idéer på vad jag kunde hitta på istället - Inget kändes viktigt nog att lägga ner tid på! Det kändes som att hela världen var emot mig!
Insåg efter en stunds depp att jag var fruktansvärt fjantig som satt och grät över att inte få dammsuga! Torkade tårarna och gick ut en stund i solen med Mille. Om en stund kommer Danne hem. Då ska vi köpa dammsugarpåsar och sen kan jag dammsuga hela eftermiddagen! WIHOOO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0