Vecka 40

Nu är det sista veckan innan BF - 20 Mars, PÅ SÖNDAG!
Om bebis vägrar komma ut blir jag igångsatt 2 veckor efter det men det hoppas jag verkligen inte!
Tänk att jag snart har varit gravid i 9(10) månader. Kvar är "bara" mitt livs största utmaning och jag är så redo man kan bli... Välkommen till världen precis när du känner för det (gärna idag). Bebisväskan är packad, jag har läst ut alla mina gravidböcker, vaggan är bäddad, skötbordet är klart och bebiskläderna är tvättade, strukna och ligger på plats. Idag ska jag storstäda lägenheten, köpa en pedalhink och blöjor och sy igen hålet på mina mammamjukis (tror jag kommer vilja ha dem på vägen till BB och det känns inte helt OK att ha ett stort hål i grenen).

Sista magbilden... Snart är kulan ett minne blott =)


BEBIS
Nu är bebisen helt klar och väger mellan 3,5 till 4 kg och är mellan 48 och 52 cm lång. Nu är det riktigt svårt att röra sig i magen. Trots platsbrist i magen kan det dröja två veckor till innan den vill ut.
DU
Magen är ungefär lika stor som i förra veckans kontroll. Det är dags för din bebis att komma ut nu. Många kvinnor går över tiden med 14 dagar och ibland lite till. Har du inte packat BB väskan ännu så är det hög tid att göra det nu. Lycka till!
www.minbebis.com

Kommentarer
Postat av: Claran

Shit om ni lyckas pricka in din födelsedag exakt :P

men jag tror nog ändå på 19e! Jag släpper inte det!

2011-03-14 @ 16:19:02
URL: http://chokladargodis.blogspot.com/
Postat av: Daniel

Tack för den här tiden magen :)

2011-03-14 @ 19:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0