Nu är det jul igen

Det börjar vankas mot jul, Almas första jul. Tiden går så fort! Nyss var det ju vår och lilla tultan var nyfödd? Nu är det julmarknad i varje hörn och i helgen ska vi på årets "julbord" - 3 rätters på Stufvenäs gästgiveri med en hejdundrandes show med bl.a ida Seve från True Talent, jag har ruskigt höga förväntningar vill jag lova! Ni som känner mig någolunda vet att jag brukar vara i god tid med att införskaffa julklappar och jag vågar knappt säga det men JAG ÄR KLAR! Nu väntar de bara på att slås in och sedan är de reda för granliggning =)

Var på Lidl igår och skulle köpa en tomtedräkt till Alma på "torsdagsklippet" för endast 49 svenska riksdaler. Var där 2 timmar efter öppning och då var de Slut, hör och häpna! Ska man behöva köa timmar innan öppning för att köpa en tomtedräkt? Surt var det i alla fall. Tog en lång fm. fika med Anna och Stella som plåster på såren. Lika trevligt som vanligt! Efter det åkte vi ut till mamma i Ljungbyholm. Hon övade på att söva Alma eftersom hon ska ha henne på lördag. Det gick sådär, men jag hoppas att det går bättre när jag inte sitter utanför och lurar! Det måste gå bättre. Annars får Alma vara vaken tills vi kommer hem och då blir det bums i sängen på direkten. Vi ska också natta över och jag vågar hoppas på att någon (typ Alice) är frivillig spekulant på att ge Alma hennes mmorgongröt så att vi kan ligga kvar och dra oss en stund, hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0