Visheten sitter kvar

Det blev ingen utdragen visdomstand idag som planerat.
Jag röntgades med helt galna maskiner. Fastspänd i nacken med fästen i öronen och i munnen körde den runt runt mitt huvud och tog bilder. Men enligt doktorn fanns det risk för att en nerv trasslat in sig i tandens rotsystem och skulle dem plocka ut tanden kunde jag förlora känseln i underkäken för all framtid, NEJ TACK!

Istället ska jag komma tillbaka efter jul och bli röntgad i "mångmiljon-monstermaskinen" som dom så vackert kallade den. Det är tydligen bara speciella personer som får prova på den, Vilket Previlegie!!!! Jag sätter mig i vilken monstermaskin som helst bara jag får ha kvar min känsel...

Hur som helst konstaterade dem i alla fall att folktandvården gjort en STOR FET felbedömning när de räknade ut mitt friskvårdsavtal. De vågade inte ens berätta vad räkningen hade gått på efter alla dessa maskiner och behandlingar om jag inte haft avtalet. Jag betalar glatt mina 49 kr i månaden som är lägsta nivån och bryr mig inte ett skvatt om räkningen folktandvården kommer få från sjukhuset.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0