ListElina saknar sin ostkupa...

Jag är den eviga listskrivaren och radar upp ALLT ALLT ALLT jag ska, bör, kan, vill, behöver och måste göra! Det ligger en lista i varenda låda och jackficka, några på nattduksbordet och just för tillfället har jag 6 listor på mina anteckningar i mobilen:
1. Böcker jag VILL läsa
2. Saker som SKA fixas innan förlossningen
3. Vad jag VILL köpa till lägenheten
4. Möbler som BEHÖVER målas
5. Vad Danne MÅSTE göra med bilen
6. Vilka samtal Danne BÖR ringa

Jag är sjuk, jag vet! Men ordning och reda nummer 1 behöver dessa listor för att överhuvudtaget kunna slappna av en liten stund. I vår familj bråkar vi egentligen om en enda sak. Eller kanske två. Den ena är att jag tjatar på Danne för att det är stökigt eller också tjatar han på mig för att jag har för höga krav på honom och mig själv samt vårt gemensamma hems ordning =D

För några veckor sedan gjorde jag en anteckning på Dannes telefon och la ut som bakgrund. Så varje gång han tittar på sin mobil står det:
Ostkupan och barnvagnen
Jag skrev den lilla notisen med all välmening, för att han inte skulle glömma bort vad han MÅSTE göra. Men nu har det gått så lång tid att jag misstänker att bakgrunden blivit ett självklart inslag i hans liv. För annars hade jag haft min fina fina tupperware ostkupa (Som Danne glömde hos en kompis i somras) hos mig här och nu.... Istället får vi ha osten på en tallrik med en plastpåse över och det, mina vänner, är INTE okej!

I MISS YOU

Kommentarer
Postat av: daniel

känner mig lite träffad här...

2011-02-16 @ 18:53:27
Postat av: Anna

2011-02-16 @ 21:43:12
Postat av: Anna

Du e så rolig Elina! :)

Jag gillar dina små listor!

Det BORDE jag oxå ta och börja med

för jag glömmer allt istället. Hmmm, jag tog

tom fel på dan när jag skulle till barnmorskan.

Där satt jag och väntade och väntade.....:)

2011-02-16 @ 21:45:48
Postat av: jeanette

Jag förstår dig och dina listor Elina för jag är PRECIS likadan, jag skriver med listor om precis allt. Skönt att veta att jag inte är ensam hehe

2011-02-17 @ 01:02:57
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0