Överambitiös eller bara smart?

Chockar mig själv genom att börja skriva på hemtentan för sista delkursen. Den ska inte vara inlämnad förrens 15 mars och jag hade planerat att sätta igång först på måndag. Kanske är det överambitiöst? Hela nästa vecka är skolfri och ger mig alltså massor med tid att skriva på, eller också är jag bara omedvetet smart. Bebis kan ju faktiskt komma vilken dag som helst =)

Tentan ska handla om "perspektiv på en skola för alla" och såhär beskriver högskolan uppgiften:
"Lärandeuppdraget ur ett proffessionsperspektiv är att arbeta inkluderande och detta kan kopplas till kritiska aspekter som bemötande, innehåll och organisation. Följande uppgift är att skriva fram en reflekterande text som promblematiserar kring begreppet "en skola för alla" där du väljer att lyfta fram några aspekter som du finner angelägna gällande uppdraget att öka förutsättningarna för lärande och social utveckling i en verksamhet för alla."

Såhär beskriver jag uppgiften:
"Skriv en kritiskt granskande text som handlar om "en skola för alla" , det vill säga att integrera ALLA elever oavsett funktionshinder i undervisningen, och försök att hitta vad som vara/bli en problematik i och med detta..."

Men varför göra det enkelt när man kan göra det svårt??


Kommentarer
Postat av: Claran

Jag är så sjukt trött på alla lärare som tror det är någon slags status i att skriva diffusa och onödigt tillkrånglade arbetsuppgifter, förstår verkligen inte grejen där! mer klarspråksbearbetning på lärare tack!!

2011-03-01 @ 14:28:04
URL: http://chokladargodis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0