Vecka 28

Vecka 28 idag och förhoppningsvis endast 12 veckor kvar...
Jag kommer ihåg när jag var i just tolfte veckan och fick berätta för alla. Det var ett stort ögonblick! Nu är det lika många veckor till mitt livs största ögonblick!

Bebis
Bebisen väger omkring 1,1 kg och är 35 cm lång. Hjärnans ytskikt börjar forma sin rätta form. Ögonbryn och ögonfransar har vanligtvis vuxit fram nu. Tunt och fjunigt hår täcker bebisens kropp. Bebisen fortsätter att vända på sig ända fram till några veckor innan förlossningen.
Du
Livmoderns mått är mellan 26 och 29 cm. Din viktökning kan vara mellan 7 och 11 kg eller mer. Om din lilla bebis skulle födas nu finns det stora chanser att den skulle klara sig. Bara moderkakan väger 400 g, nästan ett halvt kilo.

Bjuder på riktigt härliga barbapappa-bilder idag iklädd mina alldeles fantastiska mamma-trosor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0