Partaj i GBG

Kollade in på min internetbank precis och såg att något satt in 800:- på mitt konto och namngett transaktionen "KÖTT"? Helt galet, vad är detta liksom? Eftersom jag är ett traderafreak till tusen funderade jag på om det var något av det jag sålt som hade med kött att göra? Nej, en röd kjol med svarta prickar kanske i så fall men det känns lite långsökt? Nåja det visar sig väl så småningom?

Tänkte berätta om min händelserika helg! Tyvärr blev det inga bilder!
Mamma, Alice och jag började vår resa tidigt på lördagsmorgonen, vi hade en lång bilväg framför oss. Klockan 11 var vi framme i Götet och mötte upp Lisa på stan. Det blev ett kärt återseende och vi var redo för dagens shopping. Jag hade bestämt mig för att endast gå in i butiker som vi inte har hemma. Det höll inte riktigt men jag handlade faktiskt bara 2 linnen på Bikbok som jag tror finns hemma, annars var allt från diverse Göteborgska affärer (Mina favvisar är TopShop, Rut och Lush). Vi lunchade på ett fullpackat café och sedan fortsatte shoppandet...

Vid 4-tiden bestämde vi oss för att bege oss hemåt (till Lisas lägenhet) för att göra oss iordning inför kvällen bravader. 18.00 var det bord bokat på en underbar Resturang (mammas julklapp) och vi lyckades bli mätta och belåtna, 4 personer, för ca 1000 kr. Efter maten gick vi till biopalatset för att se "remember me". Alice var helt tokig eftersom Robert Pattison spelade huvudrollen och han är ju bara "sååååå snygg". Jag kan faktiskt hålla med och filmer var urbra -tills slutet och mer tänker jag inte säga! Efter bion tog vi bussen hem till Lisa och började göra oss nattefärdiga, trötta var vi vill jag lova!

Söndagsmorgonen kom snabbt med tanke på den förlorade timmen men jag kände mig ändå redo inför även denna dag. Vi tog bilen till Holmens loppmarknad och jag hitttade en Lampa "SOM JAG BARA MÅSTE HA". Den kostade 1790:- och fick stanna kvar (hade skatteåterbäringen varit i min hand hade lampan fått följa med). Loppisarna i GBG är mycket dyrare än hemma och eftersom jag är en snåljåp lyckades jag inte handla någonting =O Inte likt mig...

Tog sedan en sväng inom Nordstan, glodde på modevisning ochsyndade med att äta McDonalds (Vill bara lägga till att jag tog morötter istället för Pommes, haha). Nu var det ÄNTLIGEN dags för den stora händelsen. Det som var anledningen till hela resan egentligen. Mammas 50-års present, musikalen Guys and Dolls. Ohh så skoj det var och Göteborgsoperan är STOR!

Hemresan gick hyffsat bra trots två galet trötta chaufförer. Runt 24.00 travade jag innanför dörren och raka vägen ner i sängen brevid en gosig pojkvän! Ahh...

Ps: Mille och Danne var på avslutningen av hundkursen i söndags och min lilla älskling kammade hem silvermedaljen! Han är inte dålig han =) Ds.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Låter ju som en underbar helg :)

2010-03-29 @ 11:21:02
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/
Postat av: malin

Åhh vad duktig Mille är=)

2010-03-29 @ 17:03:43
URL: http://malintunis.blogg.se/
Postat av: Raymondtilde

Great site. Keep doing.

2010-12-21 @ 15:03:32
URL: http://raymondtilde.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0