Glad!!

Ikväll är jag GLAD! Det känns som att allting bara går min väg hela tiden. Jag har en fantastisk sambo som numera jobbar regelbundna tider, en bebis i magen som kommer ut när som helst han eller hon behagar, en fin lägenhet jag trivs i och en mysig vovve att längta hem till! Men idag är jag lite extra glad pga. följande 4 händelser:

1. Precis hemkommer från en fantastiskt trevlig och smarrig födelsedagsFika i goda vänners sällskap! Det bjöds på nybakade kanelbullar, cupcakes och andra småkakor! Det är bara att svulla, det syns ju knappast liksom...

2. Har nu fått besked om min föräldrarpenning från Försäkringskassan. Efter en tids bråkande har jag nu ändrat min inställning till dom eftersom de behagar skänka mig 1500:- mer i månaden än vad jag hade räknat med... Vilket innebär samma summa som med bidrag och fullt lån från CSN - Med den lilla skillnaden att ALLT ÄR BIDRAG! Jag kommer bli rik(Med en viss underton av ironi)!

3. Imorgon kommer Hagbloms färg och tapetserar i vårt sovrum! Jag var lite orolig över att de skulle hit och greja mitt i allt ammande men nu hinner allt bli klart INNAN bebis anländer. Jag längtar efter att få iordning på riktigt i kammaren...

4. Ikväll är det VIP-kväll på Jula. 10% rabatt på det man handlar, men det skiter jag i för jag ska inte handla något! NEJ, anledningen till att jag ska dit är för GRATIS SMÖRGÅSTÅRTA! Hoppas innerligt att man får skära sin bit själv, annars brukar bitarna vara så små... Men vem kan vägra en höggravid kvinna i sina bästa år 2 bitar? (I värsta fall känner jag Sofie och hon ska jobba ikväll)

Kommentarer
Postat av: daniel

Den satt som en krocketklubba på smalbenet!

2011-03-16 @ 21:19:29
Postat av: Sofie

Hoppas biten jag gav till dig var till belåtenhet då? ;) Kram Sofie

2011-03-16 @ 23:07:37
URL: http://mina-fria-tankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0