Ammaraton

Efter massvis med amningsråd från framförallt min mamma har jag nu inlett ett amningsmaraton. Kanske låter lustigt men enligt diverse tidningar och andra smarta människor finns det tydligen inget som heter "för lite mjölk". Det är andra omständigheter som inte stämmer och till 90% går det att lösa med lite envishet och vilja!

Alma får skrika lite mer än vanligt, vara lite mer hungrig än vanligt. Jag får gå upp lite oftare på nätterna och sitta lite mer i soffan, men det är det absolut värt! Mitt mål är att inte behöva ge ersättning mer än en gång på kvällen innan läggdags och hittills har det gått riktigt bra! Alma har inte fått ersättning sen 22.00 igår kväll och verkar endå rätt så nöjd =)

Jag ger det den här veckan, har det inte blivit någon förbättring så fortsätter jag att delamma och ge ersättning!
By the way vägen hon nu 4300 gram, är 54,5 cm lång och HELT PERFEKT (förutom en lite snorig näsa som inte vill ge med sig)

GE MIG MAT!!

Kommentarer
Postat av: Fia

Åh hon börjar bli en stor tjeja! :) Lycka till och hoppas det funkar! Kramar

2011-05-03 @ 08:41:00
Postat av: Märtha

Min tjejja börjar växa ifatt ycker jag....vägde 4120 i torsdags och då är ju hon flera veckor yngre:) Lycka till med att få igåmg amningen! syns i morgon

2011-05-03 @ 09:05:49
Postat av: Anna

Hej!

Det var riktigt roligt att se er alla, även om jag sprang Elvinmaraton =) Samtalen blir ju lite osammanhängande...

Så du har startat ett litet/ stort maraton, känner igen mig. Jag har aldrig läst så mycket böcker eller tittat så mycket på tv som då jag ammade. Det kan vara lite jobbigt i perioder men jag tyckte det var värt det. Det var ju inte så att jag alltid tittade på tv eller så men ibland var mina dunderklumpar till pojkar hungriga konstant. Allt gick i vågor. Min upplevelse var att om mjölken ej räckte tillräckligt någon period, så tog det ca 4-5 dagar innan det kom igång igen. Det var jobbigt men den kom igång efter kontant ammande. Lycka till =)

2011-05-03 @ 10:01:42
Postat av: Elina

Känn ingen press. Ta det för vad det är. Jag hade ett symptom som jag inte kommer ihåg vad det kallades, men oj, vad jag kämpade. I efterhand känner jag att det var värt kämpandet, men samtidigt känner jag att jag nog hade uppskattat tiden hemma mer om jag släppt lite på min prestige i att amma. Vi har världens bästa ersättning i Sverige!! Gör bara det som känns bäst för dig. Läs inte för mycket tänkt på att lyssna på dig själv och vad du orkar. LYCKA TILL!



Kram /Johanna (Emelies kompis)

2011-05-03 @ 13:10:03
Postat av: Anonym

ett annat tips är att skippa ammningsnappen om du har en sådan den gör så att mjölkproduktionen minskar.

2011-05-04 @ 11:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0