Vart tog vår Bebis vägen?

Vaknar 06.22 av att Alma kryper runt bland täcken och kuddar i sängen som om hon aldrig gjort annat. Hon tar tag om mitt lår och reser sig upp - min 6 månader gamla dotter Står upp brevid mig i sängen? Eftersom Alma som sagt kan röra sig i stort sett fritt fick vi sänka spjälsängen igår till lägsta och detta har troligtvis stört hennes nattsömn! Därför har hon inatt fått sova mellan oss från 04.00. Alma kryper från liggande på rygg, liggande på mage, sittande och vrider och vänder sig precis som hon vill. Hon kryper fram till bort och stolar, reser sig upp, står en stund och kryper sedan glatt vidare. I snitt ramlar hon 4 gånger om dagen och jag börjar starkt fundera på en gå-hjälm som min lillasyster hade när hon var liten och vild! Alma dammsuger våra golv med sina små svettiga fingrar och tuggar på sladdar om man tittar bort en sekund!? Någon husfrid är det inte att tala om men modershjärtat är högaktligt stolt och golven rena som aldrig förr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0