Balsam för kroppen!

Idag tar jag hand om mig själv! Man behöver det ibland...
Ungefär en gång i månaden brukar jag göra en helkropps behandling och då är det ALLT, varenda liten vrå, som ska få sig en omgång ;)

Jag har lite tips på diverse badkrämer och sådant som man lätt kan slänga ihop själv! En del har jag själv provat fram medan andra är tips från vänner och bekanta.

Mjukgörande bad som gör att man känner sig pånyttfödd ;)
1 dl honung
lite olivolja
(½ liter mjölk) Luktar lite illa och går ju åt en hel del, men bra bra bra
Det är säkert jättebra även för håret men Akta Akta, annars får du gå med fett hår i en vecka!

Allmänt uppfräschande:
1,5 - 2 dl salt
Ner med det i badet!


Skrubb:
½ avokado
lite rapsolja
1 msk mjölk
Strösocker (efter behag)

Lugnande bad (är min upplevelse)
Grönt té
Koka upp grönt te (gärna med en stark doft typ mynta, kamomill eller eucalyptus) i lite vatten och häll i badet.
Det behövs ganska mycket te, men det är såååå Skönt!

Man kanske inte ska bada i allt samtidigt men man får prova sig fram och se vilket som känns skönast! Min favorit är i alla fall att bada i Honung och Olivolja!

LYCKA TILL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0