Mille i Sidovagn!

Den här veckan har jag påsklov! Det är skönt att vara hemma och fixa lite, speciellt när vi nu snart ska flytta.

Igår packade jag ner lite av mina kläder som jag tror att jag kan vara utan tills maj, det var inte lätt att välja ut ;) Jag var även borta hos pappa en sväng och städa ur bilen, herregud så mycket grus det var! Mille blev fastbunden i trädgården på baksidan och trivdes som fisken i vattnet. Pappa bjöd på lunch och fika, mycket bra!
Det är lite svårt att komma på vad man ska laga nu när man är själv. Danne jobbar från morgon till kväll så att han kan vara ledig till Rom. Igårkväll kände jag bara att jag inte orkade stå och laga mat så jag slängde ihop lite av det ja hade.

Bönbulgrusallad, tonfisk, bladspenat och Honungsmelon. Rekommenderas Starkt!


Idag tvättar jag för fullt! Håller på med alla vinterjackor, vantar, mössor etc. som ska bli rena och fina innan de packas ner och får vänta tills nästa vinter. Tvättar även lite kläder som inte använts på länge, de kan behöva en omgång! Dannes vita converse ska också tvättas, och JA det går att köra dom i maskinen =) Sammanlagt blir det nio tvättmaskiner, har tid mellan 8-14 så jag ska nog hinna.

I eftermiddag/kväll ska Danne även köpa motorcykel... Han är tokig. När ska han köra alla sina fordon? Fast när ska jag hinna dricka upp allt mitt te? eller använda alla mina skor? hmm...
Det är i alla fall en harley Davidson, krigshoj från 40-talet som kostar 70.000. Säger mig verkligen INGENTING! Men Mille kan ju åka sidovagn, haha


Till slut en Djup fråga som jag länge funderat på:
Hur gammal är egentligen Karlsson på taket? Alltså hur gammal ska han spela i filmen? I sina bästa år? Då måste han ju vara som jag? eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0