Förlossningslängtan!

Överallt läser jag om förlossningsrädsla, om tjejer/kvinnor som får ångest så fort någon nämner ordet förlossning. Om de som, när födelsedagen väl kommer vägrar att föda. Tjejer som tror att smärtan kommer vara outhärdlig och att barnet ska skadas eller inte må bra efteråt...
Det går att förbereda sig på en massa olika sätt och läsa sig blind i alla gravidtidningars tips och info.

Men här har du en som knappt står ut med väntan längre. Jag längtar efter att känna när förlossningen börjar och den utmaning som väntar. Jag är så nyfiken på smärtan? Hur det kommer att kännas, hur man kommer att klara av smärtan. Jag tänker att kvinnor har gjort detta i alla tider, innan både epidural och lustgas och de flesta gör det mer än en gång, en del 10 gånger. Detta ska bli mitt livs största match och utmaning och en sådan här prestation kommer jag aldrig att överstiga... Förstår om jag låter knäpp men tanken på krystvärkar får mig att sprätta till av längtan!!

Är det någon som känner/ har känt likadant?
Snälla ni som läser och har varit/är gravida, lämna en liten kommentar! Vill så gärna veta =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm, längtar gör jag oxå. Oh, vad jag längtar! kanske inte till just förlossningen dock...

2010-12-21 @ 17:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0