Gravidboken

Sitter hemma framför brasan och läser min gravidbok som jag skrivit i sen vecka 5.
Tänk att jag varit gravid sen ungefär 29 Juni, det är ju en evighet...
Det är så roligt att läsa så jag ger er några smakprov

I vecka 5 har jag skrivit:
"Jag känner mig svullen i hela kroppen och 10 kg tyngre. Är spänd på hur alla ska reagera, vill berätta NU"
Vilken liten ynkrygg jag var :P Nu när jag faktiskt väger 10 kg mer kan vi snacka om att känna sig svullen.

Vecka 7 börjar jag skriva om illamåendet och det är en period jag helst vill glömma. Mellan vecka 7 och 14 skriver jag om att jag kräks och har svårt för att få i mig vissa saker. Jag minns knappt hur det var och jag som tänkte att "det här kommer jag alltid att förknippa med min graviditet". Tur att man skrivit ner allt!

Under rubriken "konstiga saker jag gjort som gravid" har jag skrivit såhär:
"Grät floder imorse på grund av att Danne tyckte jag la på för mycket makrill på mackan. Grät flera timmar i sträck och Danne fick ligga bredvid mig i sängen och trösta. Egentligen hade han tänkt åka till garaget men det blev mys och film hela dagen istället, tänka sig"

"Grät än en gång floder eftersom Danne vägrade köra det hållet som jag föreslog när vi skulle hem från stan. Hela livet kändes meningslöst och tråkigt! Större saker kan man väl oroa sig över?"

Ja det här med att gråta har jag haft fullt upp med hittills och kommer nog inte att lägga det på hyllan förrens 9(10) månader är över. Jag gråter för allt - av lycka, nedstämdhet, ilska, tv-program, smutsiga kläder etc. etc.

I vecka 10 har Danne skrivit lite under "pappas tankar":
"Jag längtar väldigt mycket tills man kan lägga örat mot Elinas mage och känna hur vår lille bebis sparkar och vrider sig... hihi... vad kul!"
Nu kan han känna vår lille bebis varenda kväll om han vill!

Kommentarer
Postat av: Daniel (leinaD baklänges)

Härligt med liten tillbakablick! Men nu är det full fart frammåt som gäller! :))

2010-12-29 @ 19:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0