Vecka 27

Nu är magen och jag i vecka 27...

Bebis
Från och med nu anger vi bebisens längd från huvud till häl. Nu är din bebis 34 cm och väger omkring 1 kg. Hörseln har utvecklats mer och din bebis börjar öppna sina ögon. Bebisen känner igen din röst och din partners om ni är tillsammans ofta.
Du
Livmoderns mått är mellan 25 och 28 cm. Röda strimmor kan börja synas på din mage, detta är inte ovanligt. Dessa bleknar efter förlossningen. Du kan känna av: halsbränna, gas i magen och tryck mot lungorna.

Röda strimmor? - Nope
Halsbränna? - Nope
Gas i magen? - Nope
Tryck mot lungorna? - Nope

Detta måste betyda att jag ändå mår ganska bra? Förutom att ryggen värker allt oftare och att all fysisk aktivitet är lite jobbigare än förut mår jag mycket bra! Det tycker jag att jag förtjänar efter de 12 första veckorna av illamående... Jag smörjer in mig med Weledas havandeskapsolja som en tok och hoppas på att det förebygger bristningar, det är ju i alla fall värt att prova? Danne pratar med bebis varje dag så vi hoppas på att "den" känner igen hans röst när han/hon äntligen tittar ut...
(bilder på magen kommer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0