Alla hjärtans dag reflektioner

            

Det här med alla hjärtans dag är bara ett galet påhitt, ett kommersiellt jippo!

Arbetade som sagt på en förskola i veckan, vi hade Alla hjärtans dag pyssel och pratade med barnen om varför man firar alla hjärtans dag. Det kändes konsitgt att förklara, "en dag då man ska vara extra snäll mot de man älskar". Barnen, som så många gånger överraskar med sina smarta kommentarer, reagerade självklart på denna dumma idé! En flicka tyckte man skulle vara snäll varje dag, vad svarar man på det? En liten pojke kom med den briljanta idén som gjorde att jag nästan brast ut i gråt mitt under samlingen. "Man borde ha en dumdag istället, när man får vara dum". Varför har ingen tänkt på det innan?

Tänk om varje dag var Alla hjärtans dag utom en (Jag föreslår 1 April eftersom det redan är en dag då man får vara elak), den dagen skulle vara ägnad åt att få ur sig alla årets aggressioner. Kanske skulle man kunna anordna någon slags skriksamling på torget eller bygga upp en brottningsring där man fick slå någon? Troligtvis är slagsmålet ömsesidigt, den jag önskar slå kanske önskar att få slå mig? På så sätt blir ju båda nöjda? Man skulle kunna ha en slags önskelista några veckor innan och en jury som fick passa ihop de som ska slåss? En dag då det är förbjudet att säga snälla saker och alla affärer säljer elaka prylar med dödskallar på? Bara en liten tanke... 

Vill bara tala om hur mycket jag Älskar mig själv! Inte för att det är Alla hjärtans dag, utan för att jag just nu har lust med det! Jag är så oerhört bra, Det mesta jag gör blir helt perfekt! Tänk vilken tur alla i min närhet har som fått lära känna en sån som jag, framförallt till Danne som får tillbringa nästan varje dag med mig?
Och vilken tur JAG har som får vara med mig själv varje minut... Det är helt ofattbart!




Kommentarer
Postat av: Jeanette

Man slutar aldrig förundras över barns alla smarta kommentarer. :)

2010-02-14 @ 11:50:13
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: Jadu, jag vet inte ;) Men nu har du hittat dit och du är så välkommen =)

Här är iaf jag titt som tätt o ser till att du sköter dig ^^

2010-02-14 @ 12:29:44
Postat av: Johanna

Kan ju va bra om man visar vem man är oxå när man lämnar kommentarer... Inlägget över är alltså från mig

2010-02-14 @ 12:30:54
URL: http://candyinktattoo.blogspot.com
Postat av: malin

Smart elina! Ibland får du till det=)

2010-02-14 @ 12:56:26
URL: http://malintunis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0