Påven och Pavarotti

Gårdagen innehöll lite alla hjärtans dag firande i alla fall. Bestämde oss för att åka ut till mamma och mats på lite fika. Det är så skönt att slippa vara i stan hela tiden... Vi åkte dit vid 2 tiden och var hemma igen vid 8, alltså längre en planerat, som vanligt. Det är så svårt att komma därifrån? Vi hann äta smörgås och semlor, tog en långpromenad på landsbygden, mamma lärde sig fylla på spolarvätska och sen vankades det mat igen! På kvällen överraskade Danne mig med blommor och choklad! Vi tittade på tv och hade en allmänt mysig kväll tillsammans, det behöver man ibland! Mille fick maten på golvet som han brukar få när vi inte har tid att stimulera hans lilla hjärna (haha)



Idag fick jag ett mejl av mig Kära Far. Jag tror att hans stora dröm är att få vara reseledare... Varenda gång vi ska ut och resa får vi ett mejl med all information gällande Resan noga beskrivet. Det är väldigt skoj att läsa, det känns som om man ska vara med om något riktigt stort, typ en resa till rymden eller något. Nu är i alla fall resan helt bokad och den 9 april drar vi (Pappa, Monika, Tessan, Lisa, Alice, Danne och Jag) till Rom och vi behöver inte betala ett endaste öre!!! Bra för en fattig student som jag.

Utdrag:
"Väl frame tar vi buss till Rom, 40 min, och sedan ligger hotellet ca 1 km från stationen.
Vi skall bo på  Hotel XX Settembre  där vi har tre rum att dela upp oss på.
Hotellet ligger nära Spanska trappan och på gångavstånd till de flesta sevärdheterna.
Stor frukost ingår!
I Rom har vi inga aktiviteter bokade men det finns juuu mycket att kolla på. MVH Mio"



Colosseum, Vatikanen, Peterskyrkan, påven, Pavarotti, Pasta och Pizza, Here we come!

Vill bara tillägga en liten "rolig" filmsnutt...



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Smart et där att hälla ut Milles godis på golvet :)

Vad mysigt att åka till Rom, jag vill oxå...

2010-02-15 @ 19:20:34
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/
Postat av: Johanna

Din jävel... Jag sket på mig när jag såg det hemska klippet! Fy fan... Men nu piggnade jag till iaf ;)

2010-02-17 @ 01:47:46
URL: http://candyinktattoo.blogspot.com
Postat av: Big sis

Ja, jag har också tänkt mycket på pappas reseledarpotential. Undra om han kommer trycka upp några färgglada kepsar som vi alla kan ha för att inte förvirra oss bort från gruppen.. vore glatt!

2010-02-24 @ 18:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0