MAT MAT MAT


Sitter med dagens frukost framför datorn...
Avocadon har ÄNTLIGEN mognat och är redo att läggas på knäckemackan!
Även kiwina har börjat mogna såpass att man kan mumsa i sig dom.

Jag är varken vegeterian eller vegan men jag har bestämt mig för att bli säsongian. Vilket ganska enkelt betyder att man äter råvarorna det är säsong för! Det är varken kiwins eller avocadons säsong just nu? Så vad ska man äta?

Såhär på vintern är det inte många frukters säsong över huvudtaget. Kål är ett bra val men hur kul är det att äta det varje dag?? På vintern får man helt enkelt äta sådant som det är säsong på nästan året runt som t.ex potatis, morötter och lök. Gris är det visst säsong på året runt har jag hört med fisken kan man lugna sig lite med, det finns inte många fiskare som gillar att vara ute i minusgrader nämligen :P

Under pubkvällen med Malin och Jeanette i Onsdags hade vi djupa diskussioner om att mat ofta har en central roll i allt man gör. Ska man träffa någon bestämmer man att ta en fika eller också bjudar man hem någon på te. jag är duktig på att bjuda hem klasskompisarna på bakning, det är så trevligt att baka tillsammans. Är man hembjuden till någon förväntar man sig i allafall något tilltugg... Fick ett inbjudningskort till ett kalas där det stog att det inte bjuds på mat, "bra att veta" tänkte jag som annars hade kunnat klura ihjäl mig på om jag skulle komma oäten eller äten, haha. Det mesta kretsar kring mat alltså...

När jag ändå är inne på att prata mat måste jag visa en bild på Dannes och min fredagskvällstallrik. Detta ska bli en tradition! Lagom mycket, matigt och gott.
Mille fick nöja sig med sitt nya 900:- foder (han går på diet för att inte bli överviktig och ruinerar oss på våra värdefulla slantar) Men han var inte ledsen över det!

                                                                     Blekta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0