Bra dag blev deppig, men tillslut bra igen!

Husvisningen igår blev katastrof!!!! Ägaren välkomnade oss med en cigarett i munnen och stanken av rök, svett, mögel, blöt hund, kattpiss och avlopp kom som en svart dimma mot oss. Han frågade inte om vi ville titta runt utan Danne fick, efter en stunds pinsam tystnad, fråga om vi kunde gå runt och titta lite... Blev lite förskräckt när han inte ens hade plockat bort smutstvätten ifrån golvet??? Artig som jag är la jag kommentarer som "Åhh va mycket garderober" och "va bra med balkong", la även en kommentar om alla hans söta katter (som för övrigt fanns lite överallt) varpå han frågade om det skulle va OK om vi tog över dom!?!?!?!?!? Behöver jag säga mer...

Idag skulle vi ha tittat på 2 lägenheter, igårkväll låg jag och tänkte på vilken vi egentligen skulle välja, dom verkade ju så bra båda två! Med hopp om att få flytta redan till helgen och sänka månadskostnaden med 2000:-/mån somnade jag gott... Vaknade vid 4 tiden då min blåsa höll på att sprängas! Klarade knappt av att resa mig upp. Jag tror jag satt och kissade i 10 Min (ja, Johanna, jag överdriver inte alls). Att jag aldrig lär mig att man inte kan dricka 2 liter te innan man går och lägger sig? =D

Steg upp vid 8 för att hinna träna och plugga lite innan föreläsningen om språkstimulering, åt en god frukost och kände att livet var gott!! Bestämde mig för att ringa hyresvärden för att dubbelkolla så att någon verkligen skulle flytta in i vår lägenhet snart. Det visade sig att hon inte alls tänkte att vi skulle slippa ha dubbla hyror i 3 månader, trots att vi t.om hittat någon som kan flytta in redan imorgon. Elina blev ARG och ledsen, så ledsen att hon fick ringa till Danne och gråta lite, jag är sentimental, Jag Vet. Vi kom överens om att vi inte kan lägga ut 10 000:- på hyra i 3 månader(sammanlagt 30 000), det blir alltså ingen flytt än på ett tag. Danne var så mysig och föreslog att vi skulle säga upp lägenheten och försöka hitta någon snabbt och om vi inte skulle lyckas kunde vi flytta till våra föräldrar. Jag nappade lite faktiskt! Frågan är bara om det är lika exotiskt när den dagen väl kommer??

Gick till gymmet och sprang i 40 min, man hinner fundera en hel del då...  Det enda vettiga jag kom fram till var att jag ville fika efter skolan idag. Malin, Jeanette och Johanna nappade, tur man har vänner som aldrig tackar nej till en fika! Under fikan kom jag på att man inte kan vara ensam när man har en deppig dag OCH att citronte är väldigt underskattat!





Ikväll blir det Jamkväll och tapasbuffé på söderport med Danne, Johanna och Jonathan, Jeanette och Roger. Underbart!

Kommentarer
Postat av: malin

Japp,säger man ordet "fika" kan du vara säker på att vi nappar alla tre=) Det löser sig nog med lägenhet snart ska du se! (inte visste jag att du drack citronte? Är det verkligen gott?!)

2010-01-28 @ 18:47:57
Postat av: Maria

Nämen vad härligt! Ett renoveringsobjekt!

2010-01-29 @ 16:46:21
URL: http://mariasdemoner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0