Nybro i mitt hjärta!

Jag har funderat på en sak...
När man trycker hål på kaviartuben(och diverse andra tuber) blir det ett stjärnhål, vart tar det som man trycker ut vägen? Det borde ju åka in och lägga sig inne bland kaviaren och åka ut när man trycker på tuben efteråt? MEN så är det inte? Så jag funderar på, vart tar den lilla metallbiten vägen?

"Nybro i mitt hjääääärta
låt mig besjunga dig nuuuuu
åldrad i ungdomlig gröönska
Glasriket stad, det är du
av städer jag känner i världen
är den den stad som allt fått
Linnéasjöns flöde till havet
en blandning av brunt och grått"

Tro det eller ej men i onsdags var jag, Danne, Emelie och Ola på allsång i Nybro.
Trodde väl aldrig jag skulle sitta i en solstol och sjunga ovannämnda låt...
Det var en härlig sommarkväll med människor i alla åldrar. Vi tog en glass och bara njöt!

Har börjat jobba nu! skönt att träffa alla gamla tanten och gubbar igen ;) Jag blev förvånad över att så många överlevt den hårda vintern... Inte en enda avliden på 7 månader, dom är ihärdiga mina gamlingar vill jag lova! Efter 3 dagars jobb har jag nu 3 dagars ledighet. Perfekt nu när det ska bli 30 grader och allt! Och då menar jag inte att det är skönt att få vara hemma när det är 30 grader för att jag kan ligga ute och sola, NEJ, av den enkla anledningen att gamlingar inte bara är känsliga mot kyla utan värme också! Känsliga innebär att de blir sängliggandes dödssjuka!!!

Ikväll far vi till Hultsfred och trotsar alla nedläggningar, VI SKA PÅ FESTIVAL! haha
Imorgon blir det ölandet för hela slanten. Med tjocka släkten uppe på böda kan inget gå snett...
TJING!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0