Borde jag berätta detta?...

Idag träffade jag på en mycket konstig mening i en bok...
"Dörren slogs igen men jag lyckades hitta mitt hederliga kolugn"
Mina tankar fastnar, inte så konstigt nog, på ordet kolugn och en rad olika spekulationer flyger genom huvudet:

1. Herregud vad betyder detta ordet?
2. Kolugn? -kanske syftar hon på något i stil med en järnspis fast man eldar med kol?, en Kol-Ugn?
3. En hederlig kolugn, alltså en gammal gammal järnspis?
(Boken är en deckare och en mycket spännande sådan)
3. Men herregud varför ska människan gömma sig i ugnen? Hon kommer knappt komma in och kommer hon väl ut är hon ju alldeles svart?
4. Borde det inte heta "MIN kolugn"? Sådana slarvfel borde inte få förekomma i en publicerad bok...
5. Kan det vara så att det ska stå Ko-lugn? Alltså lugn som en ko?

HAHAHAHAHA.... är det någon mer än jag som alltid trott att det heter Cool-lugn?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Meh, ko-lugn liksom?!! Hur dum får man va.

2010-06-26 @ 20:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0