Hönsmamma

Idag är det stora tvättdagen i Öbbestorp! Efter alla dessa dagar med regn har jag X antal millehanddukar som måste tvättas. Har inte riktigt hunnit vänja mig vid att jag nu kan tvätta lite närsom helst. När jag ha lust. Tänker fortfarande att jag måste planera in en heldag i tvättstugan och toktvätta allt på samma gång. Varför inte bara lägga i någon/några tvättar i veckan istället?...


Idag har Danne spelning i Gullaboås och jag vill lova er att det var ett hiskeligt skå denna morgon. 7.30 skjutsade jag in Danne till staden för möte med resterande bandmedlemmar. Jag sa "puss och hejdå och lycka till idag" sen åkte jag glatt hemåt för att avnjuta en lååååång lördagsmorgon vid tvn och god frukost. Mitt glädjerus och oerhört stora längtan efter kokt ägg och ostmacka utbyttes snabbt mot en suck. Jaha, nu har han glömt plånboken i bilen. Eftersom telefonen låg hemma kunde jag inte ringa utan det var det bara att köra tillbaka, pojken måste ju ha pengar till mat idag??? Återigen åkte jag glatt hemåt, "puss och hejdå och lycka till idag" för andra gången. Kör hela vägen hem och hinner precis ta ett kliv innanför dörren när jag hör att min telefon ringer, det är Danne.
"Jag tror att du har råkat få med dig tanklocket till volvon och jag måste tanka NU annars får jag soppatorsk".
Det var bara att sätta sig i bilen igen och köra till macken med tanklocksnyckeln. Tro det eller ej men jag var INTE bitter när jag lämnade över nyckeln. "Puss och hejdå och lycka till idag" för tredje gången. Försöker att ta mig hela vägen hem igen utan att behöva vända och jag klarar det! Går in, sätter på tvn och slänger mig i soffan, AJ det ligger en galje där och på galjen hänger det en vit skjorta, Dannes scenskjorta, Dannes vita scenskjorta som han ska ha idag! GAAAAAAAH jag tror jag blir galen! Ringer upp min älskade tankspridda glädjedödare till pojkvän och berättar hur det ligger till. Som tur är lyckas han komma på att dom kan köra förbi och hämta skjortan, jag slipper alltså sätta mig i bilen igen. Kommer snabbt på att Danne hade så bråttom i morse att han inte hann äta frukost. Jag slänger ihop några mackor och gör lite kaffe i ett termosmugg. "Puss och hejdå och lycka till idag" för fjärde gången!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Dessa tankspridda karlar.

2010-06-12 @ 11:19:19
URL: http://mallanistheshit.blogg.se/
Postat av: Rebecca Johansson

Hahahahaha! Jösses vilken pärla till flickvän du är. :P

jag hade fått spunk efter första gången. :)

Puss och kram på da! ;)

2010-06-12 @ 12:58:00
Postat av: Jeanette

Haha vilket flyt :) Och vilket tålamod du har :) vi får ses snart. puss

2010-06-14 @ 11:06:54
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja du är verkligen en pärla Elina :) Puss

2010-06-14 @ 12:27:39
Postat av: Maria

Sikken pingla Elina. Bra gjort!

2010-06-15 @ 00:44:13
URL: http://skogskojan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0