Stora tårfalla helgen!

I fredags morse åkte Danne till Danmark och jag grät en liten skvätt över att bli ensam. Kunde då inte ana att hela helgen skulle bli en enda stor snyftar helg!

Ganska snabbt efter Dannes avfärd åkte jag hem till mamma. Ni förstår att jag kan inte bo själv, så när min kära sambo åker bort flyttar jag in i mitt gamla rum på tunnbindarevägen. Vi hade en mysig fredagskväll med god mat och en låååång promenad med Mille. På lördagsmorgonen åt vi en stadig frukost, det är de bästa med att vara hemma hos mamma, hotellfrukost varje dag =) Vi planerade även dagens upplägg. Eftersom vår kungliga kronprinsessa skulle bjuda in till bröllop bestämde vi att dagen helt enkelt skulle ha ett genomgående bröllopstema. Vi åkte in till Ikea på förmiddagen eftersom de bjöds på prinsesstårta och kl 13.00 var vi på plats i soffan, Bröllopsdagen kunde ta sin början.

Det blev ett flertal tårdrypande tillfällen. Det första var självklart när Victoria klev ut ur bilen och vinkade. Andra gången var när Daniel började gråta under vigseln, då rann det floder i soffan vill jag lova. När paret sedan sa jag och förklarades som äkta makar ja då var det dags igen. Victorias tal till svenska folket, Olles tal till Daniel och Daniels tal till Victoria är ytterligare tillfällen då våra ögon var våta... Under dagen tog jag några korta små pauser för att rasta Mille. Maten blev serverad framför TVn och för att inte riskera att missa något av det viktigaste drack vi mycket lite för att inte behöva besöka "huset". Mamma orkade hålla sig vaken till kungens tal men somnade sedan i soffan. Jag hann med både kungens, Olle Westlings och PRINS Daniels tal samt en liten bit bröllopstårta men sedan, cirka 24.00 gav jag upp. Alice, min 15-åriga lillasyster satt framför Tvn till över 01.00. Vilket betyder att hon ägnade över 12 timmar dvs hela dagen åt att följa alla dessa kungligheter! Såhär i efterhand funderar jag på om vi verkligen är friska?

Idag var det Dop för Matilda, mitt kusinbarn. Söta lilla Matilda blev arg när prästen slängde vatten på henne och även här fälldes en liten tår, fast det var förstås en enda stor glädjetår...

Sentimentala Jag!

Ps: Idag har jag även varit på ett hemligt ställe, ni är ytterst få som redan vet. Mamma fick följa med eftersom Danne inte är hemma. Det var väldigt spännande och roligt men mer tänker jag för tillfället inte berätta. Lovar att jag ska droppa hemligheten någongång snart, under tiden får ni fundera lite Ds.

Kommentarer
Postat av: Robert Kusin Johansson

Hej Kusin.

Tack för att du kom, det var verkligen kul att så många kom.

Vi måste försöka ta och ses nån dag snart, kanske du och Danne och jag, Marie och, Matilda kan gå ut och ta en bit mat nu i sommar?

Antingen här eller i Kalmar?



Hälsa.



Kram

2010-06-20 @ 22:37:53
Postat av: Elina

Tack själva! Det var så fint på dopet

Middag låtersom en jättebra idé! Det tycker jag vi planerar in =)



Kram

2010-06-21 @ 07:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0