Bilköp

Igår skrevs papprena på! Danne har köpt en liten pendlarbil till mig eftersom jag måste köra nu när vi har flyttat ut på landet. En söt liten röd Mercedes som passar mig perfekt =) Den ser stor ut på bilden men den är plutte plutt liten!


Mille är numera kastrerad och oerhört ledsen över det... Han går runt här i sin strut och käkar smärtstillande (tuggtabletter med smak av lever, stackars stackars Mille :P) Han sträcker sig otåligt mot de nedre regionerna men struten är alltid där ivägen. Ibland får han ett tuppjuck och slänger med huvudet och försöker bita tag i den men den är ondare än ondast och sitter kvar som om ingenting hänt. I trappan fastnar struten på varje steg även om Mille håller upp huvudet till max. Dessutom har matte knutit fast den med en rosett så att han liknar någon i lilla huset på prärien. Fy så elakt!(Men ibland är det faktiskt riktigt underhållande)



Sommaren har kommit och det firande vi med en liten picknick igår. Vi satte oss på en filt i kalmarsundsparken och åt sallad med tonfiskröra. Egentligen var det en avskedspicknick. Danne åkte nämligen på brandmansutbildning på High Chaparall igår och kommer inte hem förrens på Söndag kväll.
Sorgligt att sova ensam i huset =( Jag har planerat upp varenda minut fram tills han kommer hem annars blir jag deprimerad... Jag vet att jag måste öva på att trivas med mitt eget sällskap men inte just nu, haha. Efter salladen spelade vi ett parti Yatzy men lyckades trots det skiljas som vänner.



Idag åker Mor, jag och Mille till Morfar. Trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0