Ännu mer funderande...

I den här världen finns det närande och tärande. De tärande är de gamla, sjuka och arbetslösa och för dom har man instiftat eftermiddags-TV. Repriser i form av sunset beach eller days of our lifes, urkassa gamla svartvita långfilmer från -55 och direktsända riksdagsdebatter. Idag är jag tärande! Jag struntar i allt jag måste göra och ligger i soffan och funderar på allt man borde göra. Hemtenta och en stund på gymmet ligger högt på listan, just därför ligger jag kvar! Funderar på när man egentligen är vuxen? När livet blir på allvar? För idag känns livet lite mer som en lek, inget att fundera så mycket på. "Jag skiter i allt men det skiter jag" liksom. När man är vuxen ska man veta, kunna och känna-inte bara låtsas.
Som när prästen frågar "Tager du denna Sven-Bertil att älska i nöd och lust?", när man är vuxen vet man att man ska svara JA!
Som om man var säker?
Egentligen borde man svara "Hur i helvete ska jag kunna veta det?"
För skilsmässa är ju inte direkt ovanligt? Nae, vuxna vet nog inte så mycket dom heller! Dom spelar nog bara, vi spelar nog allihop? Vi låtsas att vi vet och hopppas att någon inte kommer på oss och så ska man ligga i tiden: Sluta röka, motionera minst 30 min/dag och äta marabous 200 grams chokladkaka så man blir fet och kan börja banta. Jag tror jag skiter i att bli vuxen! Sånt där trams vill jag inte hålla på med!
A L D R I G !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0