Barnpassning

Det är inte klokt vad upptagna alla människor är... Dom har inte ens tid med sina egna barn??

För några månader sen blev jag LASad i kommunen som kort betyder att jag har jobbat så många timmar att jag måste bli anställd för att få fortsätta... Men vem vill ha ett fast jobb när man pluggar heltid? Det går liksom inte? Känns ju helt galet att bara för att man måste tacka nej till anställning så får man inte ens jobba extra, inte i hela fucking kommunen? I alla fall så satte jag in en annons för "barnpassning erbjudes" på Grannar.se eftersom jag älskar barn, har utbildningen och tycker att det hade varit ett bra extraknäck.
Vet ni hur många svar jag fått? (klart ni inte kan veta) över 10 st. Allt ifrån barnpassning varje dag till enstaka tillfällen. Senaste mejlet var ifrån en mamma som behövde barnpassning 4 timmar om dagen till sin 5 mån gamla son. Varför kan inte hon eller hennes man bara vara hemma tills barnet kan börja dagis?

Som ni förstår kan jag ju inte tacka ja till alla. En familj är jag redan stammis hos och den 5 månaders gamla bebisen låter ju lockande, tihi... Jag tycker det är roligt att hjälpa andra och framförallt är det roligt att göra något man bara älskar och få betalt för det (känner nästan att jag kunnat göra det gratis).



Ibland får jag en tanke som egentligen är helt sjuk. Jag drömmer mig bort i mitt barnvaktsjobb... Imorse låg jag och tänkte att jag passade den där 5 månader gamla bebisen medan hans mamma och pappa var ute på något galej. Påvägen hem krockar dom och dör. Jag är den enda som känner familjen vilket betyder att den lilla bebisen måste bo hos mig!! Vi åker på utflykter och kollar på djur på skällby. Ibland följer han med mig till skolan annars stannar vi hemma och pysslar hela dagarna. Det är som en sagolik dröm!  Får man tänka såhär? haha. Ska nog inte länka till min blogg på anonnsen i alla fall, det lär ju avskräcka lite kanske?

Ikväll spelar Dannes band "Danny Ryan and the Snapshots" på Söderport! Kom dit och lyssna vettja, det kommer bli görbra!

Kommentarer
Postat av: Maria

kan inte du ta och lägga till din blogg i bloglovin? :)

2010-03-04 @ 13:12:01
URL: http://mariasdemoner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0