Det där var faktiskt inte alls roligt Magnus Betnér!

Igår på parlamentet smutskastade Magnus Betnér min kära kära Astrid Lindgren.
Jag tillhör en av dom som egentligen tycker att man ska kunna skämta om det mesta, problemen blir lite mindre allvarliga då! Allt var frid och fröjd, det drogs skämt efter skämt om Lars Vilks och Jihad Jane, ganska lätt att skämta om... men så helt plötsligt slänger den där galningen ur sig något som jag inte ens kan tänka mig att skriva här! Jag förstod inte ens sammanhanget? Han den där Magnus är totalt bojkottad hemma hos mig, jag kommer ALDRIG någonsin att låta mina hörselgångar plågas av hans grova ord och sexistiska påhopp. För er som missade parlamentet igår, Be glad...  Allt är faktiskt inte roligt!

Nu ska jag inte vara arg längre jag har ju en underbar helg bakom mig (även om gårdagskvällen avslutades med en del irritation) med kalasande efter kalasande. I lördags fyllde jag hela 22 år och dagen började strålande med skönsång och frukost på sängen av en yrvaken pojkvän. Ett litet kuvert låg under ljuslyktan på frukostbrickan...
Jag citerar:
"GRATTIS ELINA! Den 8:e maj vill jag att du föjer med mig på en weekend i den kungliga huvudstaden Stockholm! Shopping, mat, konsert och hotell, det kommer bli magiskt.
Älskar dig /Din Daniel"
Och i det lilla kuvertet låg 2 biljetter till Salem Al Fakirs konsert på Berns... Vilken underbar gåva =)
Under dagen firades jag hos far med farmor, farfar och faster med familj. Jag fick privat rådgivningscheck på makeup-store(borde jag ta det som en pik?), 2 söta tekoppar +tekanna, ett rutigt förkläde, ekologiskt schampoo och duschcreme, body scrub, skrubbvantar och sist men inte minst några välbehövliga sedlar!


På kvällen bjöd Danne mig på bio, Alice i underlandet. Vi somnade båda två, haha.
Igår hade vi besök av Dannes mor och Erik och jag fick presentkort på plantagen. JIPPIE, här ska handlas blommor! Efter det kom mamma, Mats, Alice, Dannes pappa Stefan och Ann-christin. Av mamma fick jag en sänggavel som hon tyvärr inte blivit riktigt klar med ännnu, en måndagsöverraskning* och "Alla vi barn i bullerbyn" på DVD (Jag har startat en samling) av Stefan och Ann-christin fick jag presentkort på mormors fönster! Wohoo vilken bra födelsedagshelg!

*Måndagsöverraskningen vet jag ännu inte. Då hade det inte varit en överraskning...


Kommentarer
Postat av: malin

Åhh, barnen i bullerbyn!! Jag måste få komma och titta=)

2010-03-22 @ 17:50:45
URL: http://malintunis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, alltså... Magnus Betnér är feminist! ;) Så att kalla honom sexistisk är bara totalfel.

2010-03-24 @ 19:31:04
Postat av: Elina

Sa jag att han var sexist? NEJ! jag sa att han gjort sexistiska påhopp och det är en väsentlig skillnad höddedu!!!!

2010-03-25 @ 09:31:24
Postat av: Johan M

Jag tycker du har helt rätt i dedär med Betnér!! Jag har aldrig förstått varför folk tycker han e så Jävla rolig!?

Å då gillar jag ändå ganska rå humor,men han är ju BARA tråkig!

2010-04-01 @ 05:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0