Grötpaus!

Idag tog jag en paus från mitt dagliga havregrynsgröt intag. Det kan behövas ibland!
Ställde klockan på 06.00, tappade upp ett bad, gjorde 2 härliga smörgåsar och sen hade jag långfrukost i badkaret med tända ljus, Underbart!

Vid 8.00 var jag på plats i klass 2A på Västa Funkaboskolan för att ha mitt omtalade Boksamtal. Jag hade höga krav och förväntningar på mig själv. Det är i den klassen jag om cirka en månad ska ha 5 veckors praktik så det kändes viktigt att göra ett gott första intryck. Boksamtalet gick bra, barnen tyckte boken om rövare var spännande och hade kluriga svar på frågorna jag ställde efteråt. Självklart fanns det några spellevinkar som skulle göra sig roliga inför de andra, men även jag tyckte att det var ganska underhållande. En av mina djupa frågor var "Hur skulle du gjort om du vore Mimmi eller Peter i den situationen?" Spellevink numero 1: "Jag skulle käkat popcorn och läsk" Spellevink numero 2: "Jag skulle ha skjutit dockan". Jag kunde inte hålla mig utan ställde följande följdfråga: "Varför skulle du skjuta henne?" Spellevink nr 2: "För att hon skulle dö" Blivande fröken Elina: "Vart skulle du skjuta henne" (oh noo, vad säger jag? Blivande fröken sitter och frågar vart spellevink nr 2 ska skjuta någon). Diskussionen tog, som tur är, slut där. Spellevink nr 2 hade inte ritkigt tänkt så långt... Någonstans mitt i all min hjärnas förtvivlan över vad jag fått ur mig funderade min mun på att göra ett uttalande om vart jag tyckte spellevinken skulle skjuta dockan för att få död på henne men hjärnan tog munnens förnuft till fånga i sista sekund och knep ihop. Såhär i efterhand kan jag känna att det nog var ett klokt beslut. Tur att min hjärna och mun samverkar ibland...


Nu kanske du undrar varför jag har en stor bild på denna mannen i min blogg?

Svar:
Ikväll är det föreläsning i Ljungbyskolans Aula kl 18.00. Meterologen Pär Holmgren kommer på besök och ska prata om väder med temat: Vart är vädret på väg - vart är världen på väg? ". Skulle så gärna vilja gå men alla är upptagna. Känns lite galet att komma in där själv bland alla gamla grundskolelärare och verka duktig. Mamma har lovat att vara Millevakt men jag funderar starkt på att lämna honom hemma så att mamma kan följa med? (Har dessutom hört rykten om att den där Pär har klippt sig. Anledning nog att försöka ta sig dit?) 

Cheers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0