VARNING: Mycket långt men läsvärt blogginlägg!

"Jag bara Gör det" tänkte jag och så gjorde jag det...
Skulle ta ut pengar på bankomaten vid Maxi inför kvällens strapatser. Det var ganska tomt, de flesta hade redan börjat fredagshandla inne i butiken. Jag är stressad och halkar runt inne på golvet (det är så halt att det är en tidsfråga innan någon ramlar och bryter benen, om inte någon redan gjort det. Hur kan man lägga ett sådant golv på ett så tättbefolkat område? Det känns som om dom vill att man ska ramla, spräcka byxorna och visa hela arslet. Kanske är det ett försäljningsknep? Ramlar man, skrapar upp knäna, spräcker byxorna och vrickar foten måste man köpa följande: Plåster, nya byxor, stödstrumpor, kanske även skorna gick sönder så man måste hitta nya? Man behöver även godis att trösta sig med och tidning att trösta sig med. Attans nu blev det en sån där lång parantes igen, jag glömmer att jag är inne i en när jag skriver).

För att återgå till ämnet så halkade jag fram på det HALA maxigolvet fram emot bankomaten. När jag kommer fram sticker det ut 2 hundralappar i facket där pengarna kommer ut. Jag tittar mig omkring för att försöka se vem som gått och tagit ut pengar men glömt dom?(större idiot får man leta efter) Ingen där... Jag drar ut pengarna. Dom är ju ivägen för mig när jag ska ta ut mina. Står där, håller i någon annans 200 kronor, funderar över vad jag ska göra med dom och sen gör jag det... Jag bara gör det! Jag lägger ner pengarna i min väska och går in på maxi.

Såhär i efterhand funderar jag över om jag verkligen gjorde rätt? Men herregud annars hade ju nästa person tagit dom och vem vet, det kanske hade varit Kalmars rikaste person? Då förtjänar jag dom bättre? Jag, en fattig student. För jag är verkligen fattig! Just nu har jag 1200:- på kontot och det ska räcka i 2 veckor till =0

Som vanligt börjar fatasin att flöda. Jag kan verkligen hinna tänka de allra sjukaste tankarna på bara någon minut. Jag går därinne på maxi och funderar på om jag kanske blev filmad? Snart kanske det kommer fram någon och talar om att jag varit med i en undersökning som heter "hur ärliga är vi människor egentligen" och att det ska visas på tv... "Alla ska få se att du är en tjuv som tar andras pengar". Men det kommer ingen! PUH

Jag fortsätter mitt tänkande. Står i kassakön och funderar över hur synd det är om mig, för trots de där 200:- extra är jag faktiskt väldigt, väldigt fattig just nu. Drömmer om mannen framför mig och snöar in mig i en himla sörja av önsketänkande:

Tänk om jag kommer fram till kassan och mina pengar är slut. Jag kanske inte kan betala det jag har tänkt köpa? Alla i kön suckar och pustar över vilken tid det tar för mig när jag försöker hitta något annat kort att betala med (bibliotekskortet, H&M kortet) men inget fungerar. Mannen framför har en fin scarfs på sig och tar sin chans att visa sig som en gentleman. Han säger:
"Det är lungt, jag har också varit student, jag bjuder dig på det du tänkt handla, du kanske behöver något mer? En ny cykel (JAAA min blev stulen för några månader sen), seså, var inte blyg nu! Jag är en ensam änkling som har så mycket pengar och jag vill göra lite gott min sista tid här på jorden, och du lilla student ser ut att behöva klänningen som Kiera Knightley hade på Oscarsgalan, ja tänk att fastän jag är så gammal har jag värsta kollen".
Och medan hela kön följer med mig och gubben(precis sådär som barnen tågar efter pippi och Tommy och Annika när de röjer loss i godisaffären) så går vi från affär till affär (Självklart är vi inte i Kalmar längre utan New York) "fyll en korg i varje affär eller nej en hel kundvagn med allt du kan tänkas behöva" ropar gubben! Sen kommer en vakt och säger "skingra er", men då tutar vi alla i våra lergökar och sen går vi på bio i triumf. Gubben bär vi i kungastol...

Gubben i scarfsen ville inte vara någon gentleman idag och jag fick betala själv! Pengarna räckte men det kändes, trots mina upphittade 200:-, som en förlust! HAHAHA (Jag är knäpp) Kanske borde jag skänka mitt hittegods till bättre behövande? Eller också super jag upp dom ikväll? Ja, Jag bara gör det...

Det här är lycka!

Kommentarer
Postat av: malin

Hahahaha!! Du är för rolig du=) Men jag tycker du förtjänade dem. Vem vet, personen framför kanske inte alls råkade "glömma" dem, utan ville göra en god gärning för en främmande människa? (och att du då ens funderar på att "supa upp dem" klingar inte så bra va?).



Ps. Jaså det är DÄRFÖR du är sen, för att du suttit och bloggat! Där ser man.

2010-03-12 @ 17:40:31
URL: http://malintunis.blogg.se/
Postat av: Maria

mäh. klart du gjorde rätt. vad skulle du göra annars då? gå runt och fråga alla du ser om dom kanske har glömt 200 i automaten?

vem skulle inte säga ja ?

ha en rolig kväll nu !

2010-03-12 @ 17:49:55
URL: http://mariasdemoner.blogg.se/
Postat av: amanda ~ annasdotter

himla fin blogg du har! Själv måste man hela tiden tänka på att bloggen ska hålla, inget du behöver oroa dig för;)

2010-03-12 @ 18:21:25
URL: http://annasdotter.blogg.se/
Postat av: daniel

Haha! klockrent!

2010-03-14 @ 20:12:30
Postat av: J

/...men då tutar vi alla i våra lergökar.../

Dagens bästa. Nä, bästa på länge. Elina, du ska veta att jag väldigt, väldigt sällan skrattar högt, och absolut inte när jag sitter o läser något mol allena.

Ho hoo... Du är bäst =)

2010-03-15 @ 21:17:56
URL: http://candyinktattoo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0