Babben och hemtenta

Mammas överraskning igår var inte illa pinkad!
Danne, jag, mamma och Mats besökte Kalmarsalen för en helkväll med ingen mindre än Babben Larsson!
Första akten var en intervju med henne och i andra blev det klassisk STAND-UP!
Ohh så roligt! =)



Har suttit och finslipat på hemtentan lite idag! Egentligen blev den färdig igår men jag är som sådan att jag kan sitta och ändra småsak efter småsak hur länge som helst... Jag lämnar alltid in i sista sekunden, IFAAAALL jag skulle komma på att jag måste ändra något :P Tentan fick vara max 2000 ord och jag har fått ihop 1956, Perfekt!
Här kommer ett litet utdrag för er som är intresserade av vad jag håller på med om dagarna:

"Det finns många olika teorier om hur barns första läs- och skrivutveckling ser ut och hur de lär sig att använda sitt första språk på olika sätt. Inom dagens läsforskning beskrivs ofta denna utveckling genom olika stadier som barnet går igenom. Det är dock viktigt att komma ihåg att dessa olika förklaringsmodeller inte utesluter varandra (Arnqvist, 1993). Barn kommer tidigt i kontakt med språket i samspel med vuxna som genom att tala, berätta, läsa och skriva låter dem få en bra start i den omfattande processen mot läsande och skrivande. Ett barn som är omgivet av läsare och skrivare får en bra grund för att själva lära sig detta. Barnen som börjar skolan kommer alla med olika vanor och nivåer på sitt språk beroende av hur mycket språklig stimulans som getts från hem och förskola. Därför är det svårt att följa en teori eller modell till punkt och pricka".


Ikväll ska det ätas pannkakor på Kungsgårdsvägen! Då är det fest vill jag lova...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0