Vecka 21

Vecka 21 har tagit sin början och magen växer snabbare än någonsin!
Jag kan nästan känna hur det växer...
Någon träning på friskis blir inte alls av längre, det går helt enkelt inte att hoppa runt bland alla andra svettiga motionärer. Magen är ivägen och ryggen värker. Försöker simma några gånger i veckan och det är SKÖNT!



BEBIS
Din lilla bebis är nu ungefär 18 cm och väger 300 g. Bebisen tränar sina matsmältningsfunktioner, nu kan man se via ultraljud hur bebisen sväljer fostervatten.
DU
Livmoderns mått kan vara mellan 19 till 22 cm. Normalkurvan för viktökning är 4,5 och 6,5 kg. Du kan känna att du har ont i bäckenet, det kallas för bäckenuppluckring även kallat foglossning, det är normalt att man får det i femte eller sjätte månaden. När du är gravid samlar du även på dig vatten, så du kan känna dig svullen fram mot eftermiddagen och kvällen
www.minbebis.com

Jag har hittills gått upp cirka 5 kg och det verkar ju vara normalt även om det inte riktigt känns så :P 5 kg är ju ändå 5 kg och det märker man ganska tydligt faktiskt! Har hela tiden försökt komma på vad för maträtt/tilltugg som jag är besatt av men kan inte säga att jag känner av något. Är ofta sugen på varm choklad, men det kan ju lika gärna ha med kylan att göra? Jag menar... vem är inte sugen på att dricka varm choklad när det är frostigt och minusgrader ute? Annars är russin en riktig glädjespridare och ett litet tablettask-paket om dagen går lätt ner. hmm... det är kanske det som är min craving?? Jag är glad om det inte är blomjord eller betong ;)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja oj vad du växer :)

2010-11-01 @ 10:17:04
Postat av: Fia

Jag är så glad att du har bloggen :) Puss

2010-11-01 @ 12:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0