Halvlek

Låter det här kul?...

  • Är snorig, har halsont, nackspärr och är i allmänt skittillstånd, trött och eländig!
  • Sitter och skriver på hemtentan som ska vara klar nästa vecka...
  • Måste till biblioteket och låna lite 9-12 års böcker till tentan men vill hellre ligga kvar i soffan.
  • Danne jobbar och kommer inte hem förrens imorgon kväll -buhu så trist.
  • Mille vill gå ut men det vill inte jag, det är ju jätte kallt!
  • Tvätten ligger och väntar på att bli upphängd men jag tycker den kan vänta en stund till

Men trots det är jag otroligt glad idag för nu befinner jag mig hux flux i vecka 20. HALVVÄGS!
Dessutom ska jag vara barnvakt ikväll och det är alltid trevligt =)
Såhär står det på minbebis.com

Bebis
16 cm lång och väger 260 g. Bebisens körtlar börjar producera det vita fosterfettet som ska skydda dess hud mot fostervattnet. Fosterfettet sitter ofta kvar när bebisen föds.
Du
Grattis, nu har du gått halvvägs!! Man mäter livmoderns mått mellan pubisbenet och livmoderns topp. I den här veckan brukar måttet ligga mellan 18 och 20 cm. Nu kommer måttet öka med ungefär 1 cm i veckan. Om du väntar tvillingar kan ditt mått redan vara 28 cm. Ät mer järn, minst 100 mg järn per dag rekommenderas av Livsmedelsverket. Järnbrist orsakar även trötthet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0