vecka 17



Bebis

11 till 12 cm lång och väger 100 g. Bebisen är lika stor som en kupad hand. Bebisen samlar på sig fett, viktigt för att kunna hålla värmen efter födseln och lagrar näring.
Du
Viktökning 2,5 till 4,5 kg, mer eller mindre. Livmodern har en ovalform. Du kanske är hungrigare än vanligt, ät när du är hungrig men tänk på vad du stoppar i dig.
-minbebis.com

Tiden går så fasansfullt snabbt, alldeles nyss var det ju vecka 12? Sitter och tittar lite i min gravid-fyll-i-bok och inser att jag mår tusen gånger bättre nu än vad jag gjorde för några veckor sen. Har nästan glömt bort att jag låg och kräktes hela dagar ibland och tur är väl det? I vecka 10 har Danne skrivit några rader "jag längtar tills man kan lägga örat mot elinas mage och känna hur våran lille bebis sparkar och vrider" och SNART är vi där!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0