Ingvar Kamprad och jag

Ingen har väl missat Uppdrag gransknings program om Ingvar Kamprad och hans IKEA? Jag blev vansinnig av första programmet och funderade nästan på att bojkotta helt! Men så har jag insett att min fundering helt gått i stöpet. Denna vecka har jag nämligen varit på IKEA Måndag, Onsdag, Torsdag, Lördag och kommer även göra ett kort besök idag, Söndag! Nu tror ni såklart att hela vårt hem är ett IKEAimperium men så är det faktsikt inte! Det råkar bara vara så att jag är oerhört spontan när det gäller inredning och måste köpa en sak direkt när jag fått en idé. Detta resulterar såklart i ett  småhandlande som heter duga... Idag ska jag införskaffa beslag till min nya PAX-garderob, ett korgstativ och lite tyg! Nu när vi vet att Ingvar tjänar på sitt Ikea måste man ju sponsra...

Annars ska jag ägna mestadels av dagen åt min slutuppgift - Att granska ett fenomen från likabehandlingsområdet ur ett ett sociokulturellt perspektiv! Jag kommer verkligen ingenstans och har absolut ingen lust. Jag vill hänga upp gardiner, lägga ut mattor och annat skoj.
Måste bara få berömma mig själv och min fantastiska sambo (samt ett litet tack till mamma, Alice och Stina) ALLA flyttkartonger är uppackade och har fått sin framtida plats i diverse möblemang.

Kommentarer
Postat av: Johanna

När får man komma och hälsa på? :)

2011-02-06 @ 09:48:41
URL: http://envanligjohanna.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag fick aldrig vara till någon hjälp, och jag har verkligen försökt! :(

2011-02-06 @ 10:21:05
Postat av: Elina

Johanna, så snart det går att gå in genom hallen ;)

Tilda, Du kan få hjälpa till snart =)

2011-02-06 @ 14:56:30
Postat av: Erik

"Att granska ett fenomen från likabehandlingsområdet ur ett ett sociokulturellt perspektiv!"



Ojdå, fick anstränga mig för att förstå det där! :D

2011-02-06 @ 21:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0