Vecka 38 - Klagomuren

Mår inte alls bra!
Har sådant tryck neråt att jag knappt sover alls om nätterna!
Att sitta länge är en mardröm och att gå är det inte att tala om...
Så att ha 1 veckas skola kvar och en rastlös hund är inget skoj alls!
Ibland känns det som att hela jag bara ska delas på mitten, mellan skinkorna!
Har förstått att det inte är konstigt att känna såhär men att det kanske är lite väl tidigt för att uppleva det så starkt! BM pratade om någon salva man kan smörja hela nedre regionen med men det lindrar liksom bara ytligt. Ska i alla fall införskaffas idag och så får vi hoppas på att det hjälper lite. Annars sa hon att föda barn är det enda som hjälper... Jaså?

Har dessutom fått inflammation i min spända navel. Jag tvättar-sätter kompress, tvättar-sätter kompress, tvättar-sätter kompress men det bara varar och kliar och svider och är fruktansvärt äckligt! SNÄLLLA BEBIS, KOM NU!!!!!

Klippte av mig håret och färgade i lördags. Blev så himla nöjd och glad men nu saknar jag mitt svall, typiskt mig att få ångest över att lämna håret hos frisören... Skönt är det i alla fall och eftersom mitt hår växer som ogräs kommer jag snart att ha det tillbaka =)

BEBIS
Nu är bebisen ca 47 cm lång och väger 3,1 kg. Nu förbereder bebisen sig på att födas. En normal graviditet brukar vara 37 till 42 veckor. Det är barnet som bestämmer när det vill komma ut. Ca 4 procent av alla barn i Sverige föds förre vecka 38 och lika många efter vecka 42. Ungefär 92 procent föds inom den normala perioden.
DU
Bebisen fortsätter att växa och det kan även du göra. En del ökar med 20 till 25 kg under graviditeten och andra mindre eller mer. Din livmoder är ca 34 till 36 cm. Ha dina favorit kläder på dig, något som inte sitter åt. Tänk på din hållning, en del lutar sig bakåt för att kompensera sin framtunghet, det kan göra dig lite extra klumpig. Försök att hitta en sovställning som passar dig, sover du för lite kan du lätt känna dig deppig.
www.minbebis.com

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vänta tills du gått över två veckor ;)

2011-02-28 @ 12:31:30
Postat av: Elina

Det har jag inte planerat att göra :P

2011-02-28 @ 13:57:52
Postat av: Anonym

Det hade inte vi heller men har gått över med båda

2011-02-28 @ 14:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0