Vi har en slö hund



Mille har gått och blivit gammal hux flux eller också är det bara så att han älskar sin säng =)
Han har haft sängen sen första dagen han kom till oss och jag skulle aldrig våga slänga den...

Vi har våra morgonrutiner han och jag.
Klockan ringer och jag stiger upp och klär på mig myskläder. Kallar lite försiktigt på Mille som motvilligt hasar sig upp från sin säng och kommer bort till min sängkant. "Ska vi gå ut lite?" säger jag och då sträcker han sig lång som en krokodil som för att säga "måste vi verkligen det? jag är urtrött!"

Så fort vi kommer in igen går han raka vägen till sin säng igen och lägger sig med en pust, morgonpromenaden är alltid lika jobbig! Jag gör iordning min frukost och sätter mig och äter, Mille ligger kvar... När jag har ätit färdigt ropar jag "Är det någon som vill ha mat?" och det är det ALLTID! Mille vill ha mat och kommer sakta men säkert lunkandes ut i köket, sätter sig framför matskålen och väntar på att bli serverad. "Varsågod" - han börjar smaska. Och så 30 sekunder senare är han åter tillbaka vid sin säng och lägger sig ner med en duns! Sen ligger han där tills jag kallar på honom och om jag inte gör det kan han ligga alldeles stilla i flera timmar (tro mig, jag har provat). Att Mille gått och blivit lat är inte mig emot och det passar sig alldeles ypperligt nu när bebis kommer =) Vi hade aldrig valt en leonberger om det inte var för att vi ville ha en gosig familjehund, Agility och annat strunt är inget för Mille :P

Det finns egentligen 2 tillfällen när Mille bryter sin slöhet och blir som tokig. Det ena är när vi får gäster och det andra är när han får leka med husse, matte, någon annan glad människa eller andra hundar! Han är helt enkelt en glad vovve som njuter av livet på bästa tänkbara sätt!

Kommentarer
Postat av: Fia

Om jag va hund så hade jag nog varit som Mille :P

Men jag har bättrat mig, vaknar 9 varje dag utan ringklocka ;) PUSS

2011-02-09 @ 15:06:11
Postat av: Daniel

Milton is love.

2011-02-09 @ 15:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0